Analytici fungujú ako živá reklama
Pridajte názor22. 4. 2004 - Sú mladí a väčšina má za sebou zahraničné štúdium ekonómie. Slovenskí spotrebitelia často podľa ich vyjadrení kupujú do zásoby cukor či ryžu a s obavami sledujú, či sa naplní ich predpoveď o ďalšom zdražovaní benzínu.
Sú mladí a väčšina má za sebou zahraničné štúdium ekonómie. Slovenskí spotrebitelia často podľa ich vyjadrení kupujú do zásoby cukor či ryžu a s obavami sledujú, či sa naplní ich predpoveď o ďalšom zdražovaní benzínu. Reč je o najcitovanejších analytikoch z finančných inštitúcií.
Na slovenskej mediálnej scéne často pôsobia ako živé reklamy bánk. Ako však sami priznávajú, ide o súčasť ich profesie a žiadne zvláštne odmeny ich preto za mediálnu známosť nečakajú.
,,Početnosť vyjadrení pre médiá sa v mojom ohodnotení v žiadnom prípade nijako konkrétne neprejavuje," hovorí Róbert Prega, analytik Tatra banky. Podľa neho by to v takomto prípade mohlo byť skôr kontraproduktívne. ,,Aj keď každá citácia je marketingovou podporou pre banku, navyše neplatenou, nijaké ,,body" navyše za to nedostávam a ani neočakávam," dodáva Pavol Ondriska zo Slavia Capital.
Podľa šéfredaktora ekonomického týždenníka Trend Martina Vavřineka sú však analytici svojimi zamestnávateľmi motivovaní aj podľa toho, či a ako často v médiách vystupujú. ,,To, či si dokážu vytvoriť korektné a dlhodobé vzťahy, a presvedčiť autorov aj čitateľov o originalite a presnosti ich predpovedí, je však len na nich," dopĺňa.
Problémy pre vyjadrenia
Jedinou analytičkou, ktorá sa podľa našich prepočtov dostala do desiatky najcitovanejších slovenských analytikov, je Silvia Čechovičová z ČSOB. Aj ona priznáva, ...
Celý článok si môžete prečítať tu »».