Názory čitateľov


Názory k článku:
14 bodový plán, ako môže EÚ zaviesť embargo na ruskú ropu

24. 4. 2022   apoliticky
EU pekne krasne zaplati za rusky plyn a ropu v rubloch...iba sa tak zaprasi !...a ten 14 bodovy plan do toho si mozu EU politici vytriet zadok ! ...inu volbu totiz nemajú...len mokre sny !
24. 4. 2022   anonym
To si myslí Moskva. Ty si myslíš to isté čo Moskva?
24. 4. 2022   Alzbeta17
Rusko-ukrajinskou situaci a její dopad na ekonomiku a další oblasti pro vás sledujeme i na našem webu https://trade-info. sk/.
23. 4. 2022   Bohumil
Europsku ôniu riadi BAnda bláznov. Sankcie protiRusku ktoré fatálne postihujú občanov Europskej únie a najviac postihnuté budú najchudonejšie krajiny EU
23. 4. 2022   potkomanč
Po racionálom zvážení všetkých dostupných možností ostal len jeden bod:
- kúpiť si medvediu masť a hrbú duchnu.
Medvediu masť na to aby narástla hustá srsť a hrubá duchna nielen na teplo, ale výdatný spánok, lebo bez svetla toho v zime moc nevidno a kúrenie bude čoskoro klasifikované ako terorizmus proti životnému prostrediu :(
Bohužiaľ medvedia masť, hrubé duchny - ako aj lojové sviečky sú už vypredané :(((
Každopádne EU je ako loď ktorej kapitán sa rozhodol zachrániť plavidlo navŕtaním otvorov do trupu.
Lebo potápať sa začala už Brexitom :(
Faktom je, že keď bude na dne - tak sa už nepotopí ;)
23. 4. 2022   Jir
Doporučuji diskusi o ruské ropě na YouTube: Zaobídeme sa bez ruskej ROPY? Aké budú ceny benzínu a nafty do konca roku 2022? Príde recesia?
23. 4. 2022   ekonom
Nebude to také žeravé...
https://www.reu ters.com/business/ene rgy/eu-says-gas-payme nts-may-be-possible-u nder-russian-roubles- proposal-without-2022 -04-22/
23. 4. 2022   kakadu
Približuje sa krach ekonomika EÚ v dôsledku uzbrojenia,
na vojnových výdavkoch 300 miliónov EUR/deň,
ktoré EÚ platí UkroBanderovskému etnokratickému kyjevskému režimu,
na vojnu proti Rusku,
a hlavne v dôsledku straty konkurencie, ktorú priemysel EÚ tratí preto,
EÚ prišla o lacné energie a suroviny z Ruska,
ktoré Rusi presúvajú na trhy v Indii, Číne, Južnej Kórey, Turecka...
23. 4. 2022   anonym
Ach ty pomýlený ruský trol.
Rusko je už teraz technicky v bankrote, pretože nedokáže splácať svoje záväzky podľa zmlúv.
Útočnú vojnu vedie Rusko. Kedykoľvek môže prestať s útokmi. Tak nám tu prestaň prekladať ruské tupiny.
23. 4. 2022   kakadu
Ty pomätenče Boloomber oznámila, že Rusko bude mať v roku 2022 tržby za vývoz energetických surovín 330 miliárd €, čo je o 60% viac ako v roku 2021
a preto, že Putin zakázal dojenie ruského ľudu imperialistami z Wall Street tým,
že Putin zakázal vývoz kapitálu z Ruska, tak rubeľ sa stal zlatý
a za 60 dní sankcii, aké svet ešte nevidel,
ktoré západ nazval Matka všetkých sankcii,
Rubeľ zmocnej zo 169RUBľov za 1 EUR, na dnešný výmenný kurz 83,80 RUBľov za 1 EUR.
lebo prebytok obchodnej bilancie, za 3 mesiace 2022 roku,
má Rusko 59 miliárd EUR,
to znamená, že Rusko malo o 59 miliárd vyššie tržby za export tovaru z Ruska,
ako Rusko zaplatilo za dovoz tovaru do Ruska.
23. 4. 2022   ekonom
Ľudia sú veľmi tupí a hlavne finančne a ekonomicky negramotní.
Úplne súhlasím s Vašim názorom. Tým, že EÚ uvalila na RF sankcie ohľadom fosílnych palív, sa logicky musela otočiť proti EÚ samotnej, pretože je skoro úplne závislá od RF. Jediné, čo sa sankciami dosiahlo trhovým mechanizmom je, že EÚ potrestala seba.
Ale toto jej do 24. 2. nevadilo
https://www.idn es.cz/zpravy/zahranic ni/francie-nemecko-ce sko-dodaly-navzdory-e mbargu-rusku-zbrane.A 220423_155554_zahrani cni_indr
23. 4. 2022   Frantisek Nahnevany
Rozptýlenie na sobotu.
yTb ABBA Bang-a-boomerang.
23. 4. 2022   anonym®
Rusko je v bankrote z US pohľadu.
Lenže Rusko už pravdepodobne Ameriku nepotrebuje.
ZSSR aj Rusko boli v podstate odjakživa pod nejakým US embargom (pdodbne, ako ČSSR).
Voľakedy to veľmi boleleo, lebo napríklad všetky počítače (a mikrolelektronika) boli z USA.
Popravde však aj Amerika potrebovla ZSSR - lebo nemala titán na svoje rakety a vysoko nadzvukové špionážne lietadlá.
Riešilo sa to cez sprostredkovateľov - na čom sa výborne nabaľovali rôzne nemecké, švajčiarske, rakúske, či holandské firmičky.
Business to bol vynikajúci - ale aj nebezpečný - keď sa niekto príliš "vyklonil z okna" tak proste zmizol ...
Dnes je však situácia diametráne iná, lebo kapitlaizmus nútil Amíkov outsourcovať, a tak zvyšovať zisk znižovaním nákladov.
Investori sú totiž bezcitní a neúprosní (paradoxne to nie sú zlí kapitalisti - ale dôchodkové fondy a napríklad aj Vatikán :)
Takže výroba sa presunula do Japonska a žiak sa čoskoro stal lepší, než učiteľ.
Lenže Japkovia rýchlo pochopili US koncept a výrobu posunuli do Južnej Kóreje (ktorá je historicky k Japonsku v podobnom vzťahu ako Horné Uhry k Maďarsku)
Rozkvitol Samsung, LG a ostatní.
Ale Juhokórejci rýchlo pochopili ako na vec - a výrobu (zatiaľ nie všetkú - takže Samsung ešte vie, ko sa robi High-Tech) posunuli do Číny ...
A tak vznikol problém, že nejpokrokovejšie technológie už dnes ovládajú iba Číňania - pričom Amíci, Japonci a Juhokórejci vedia už len prerátavať dividendy.
Tým pádom ale zhasla aj hviezda Intelu - ktorý už dávno nie je motorom inovácií - ale podobne, ako Microsoft sa stal len zdochýňajúcou dojnou kravou (IBM, HP, a pod. sú na tom ešte ďaleko horšie - sú to zombies).
Inými slovami - Rusko pravdepodobne rozdeli zmeguľu na západnú a východnú pologulu - lebo Číňania majú Amíkov ešte plnšie zuby, než Rusi (lebo Tchajwan a Huawei) a to, že EU je príveskom USA (a UK je kolóniou svojej bývalej kolónie - aj so svojimi kolóniami) je asi zrejmé aj tým menej rozmýšľajúcim.
Že nech si len idú ?
No ako sa to vezme.
Bez čínskej výroby by sme na tom boli ešte horšie, než bez ruských energetických nosičov (keďže zrejme jediná výroba čo tu ešte ostala sú automobily - a tie úspešne likvidujú zelení).
Surovín má síce Austrália, Kanada a Afrika asi viac než Rusko aj s Čínou a Indiou - Problém je, že my smerujeme nadol a Čína nahor.
Teda nie Slovensko - ale USA & spol.
Proste kažsdá ríša raz končí - keď sa vyžije - a dnes je až príliš evidentné, že slniečko naozaj zapadá na Západe :(((
A tak sa zase raz ocitáme na nesprávnej strane - ako vždy v dejinách.
Inými slovami, zanedlho bude zase raz potrebné SNP - aby sme to neobsrali (ako nám reálne hrozilo za rozpútanie II. svetovej vojny ...)
23. 4. 2022   anonym
Aj doma ti hovoria, že ti preskočilo?
23. 4. 2022   anonym®
Takého ako ty som už ra dávno stretol ...
Fasa chalan - fešák, športovec, spoločenký, žoviálny a neskutočne pracovitý.
Po roku 1989 sa bohužiaľ ukázalo, že bol dôstojníkom KGB :(
Mimochodom Ukrajinec (ahoj Viktor !)
Každopdáne argumentoval odbornejšie než ty, takže dnes už asi CIA najíma hocikoho a platy už zrejme tiež nie sú to, čo bývali - takže načo by si si sa pretrhol ...
Daj adresu svojho riadiaceho dôstojníka a my mu odporučíme aby ti pridal.
Aby tá debata získala trocha vyššiu úroveň ;)
24. 4. 2022   apoliticky
anonym...a ty si mainstream troll !...Rusko splaca svoje zavazky...to sa docita kazdy kto sleduje zahranicne media po celom svete !...mainstream media na Slovensku nemaju patent na pravdu !...
opak je pravdou !
EU je uz teraz pred bankrotom !...a vypnutie od ruskych zdrojov ktore nie je a nebude cim nahradit zapricini rozpad EU !
a zaujimaj sa aj o vojnu v Jemene a Syrii ...nie je iba vojna na Ukrajine !
aach taak...vojna v Jemene a Syrii kde tiez zomieraju ludia ta nezaujima lebo ju vedu USA agresor a jeho vazali, vsak !
24. 4. 2022   J. from SVKstan
Dezolát neprekrúcaj...
PUTLERovi bude viac chýbať západná technológia ako EÚ PUTLERove krvavé fosílne zasírené svinstvo.
EuroUtópia sa nerozpadne ak konečne "starí" členovia(FRA,GER... ) otvoria oči a PUTLERA konečne nadobro odstrihnú €.
Merkel-Schröder -Putler(NS1@2) pakt nadobro pochovajú.
Sláva UKR a slobodným, odvážnym Rusom.
ViVAT sloboda
23. 4. 2022   apoliticky
EU ,,nic nezavedie,, ...a ak predsa len zavedie voci Rusku embargo na paliva tak jednoducho EU zdochne...
23. 4. 2022   anonym
Prezradím ti tajomstvo. Suroviny sa ťažia aj inde vo svete, nielen v Rusku.
Väčšina štátov sveta si hravo poradí bez ruských surovín. Aj Európa sa bude vedieť be nich zaobísť.
Ale vy moskovcania si stále trepete svoje rozprávky.
23. 4. 2022   anonym®
Máš 100% pravdu.
Bohužiaľ to neplatí pre Slovensko.
Preto ani Slovensko nedali do toho krásneho grafu.
Slovensko bude proste obetované, aby sa NATO mohlo posunúť na východ.
Takže aj ty !
Že to nie je pravda, lebo demokracia a ľudské práva ?
Z tohto pohľadu bol aj Stalin demokrat - lebo to, čo teraz robí EU je čistý stalinizmus (príkazy, zákazy , kontroly, falošná propaganda ...)
Lenin by žasol.
Demokratické štáty obetovali 6 miliónov obetí Covid-19 - percentuálne 1000x viac než Čína.
Nie to, to nie je chybou technológie, ani technickej úrovne spoločnosti - to je priznanie, že v demokracii nemá ľudský život žiadnu cenu - cenu majú len peniaze vlastníka toho života.
Alebo povedané inak - v Číne má ľudský žiot 1000x vyššiu cenu než v EU a USA :(
Takže Západ spraví so SLovenskom, to čo spravil s ČSR v Mníchove - 5 miliónov životov je Collateral Damage a ani pes po nich neštekne (zrejme zrátajú sa medzi obete ruskej invázie)
Že drístam ?
Rakušania chcú od 1.I.2023 úplne zakázať používanie zemného plynu (nie je to len o Rusoch - svoj diel v tom majú aj Zelení - ktorú už dnes jednajú, ako voľakedy nacisti :(
Takže veľkú pozornosť aktuálne vzbudila výstava, ponúkajúca alternatívne riešenia:
a) peletové kotle (sú vypredané do konca roka - a kde zobrať pelety v mestách ???
b) fotovoltaika (nie sú invertory, lebo ich vyrába ina Čína - ako už skoro všetko a aktuálne vraj "visia" nikde v Šanghaji). Okrem toho fotovoltika bez batériek na mlú keďveš - lebo keď svieti slniečko, nepotrebujeme ani svetlo, ani teplo.
Že baterky ?
OK - v lete nabijeme, v zime použijeme. Straty sú síce značné, ale už to je technicky možné !
Drobný problém: bežná domácnosť by potrebovla kapacitu asi 10MWh a batéria 10kWh stojí okolo €3000,-
Fasa riešenie pre Haščáka a europoslancov, ktorí si môžu vyhodiť 3 melóny za baterky :(
Okrem toho toľko stoja baterky z Číny - z Japonska a Južnej Kóreje sú nepochybne kvalitnejšie - ale aj rádovo 10x drahšie :(((
c) tepeloné čerpadlá - okrem toho, že nie sú pracovníci, tepelné čerpadlo potrebuje cca 30% z vyroben0ho tepla z elektrickej siete. A t8 na tak7 n8por nie je dimenzovaná. Drôty síce nezhoria - ale poistky budú vyletovať, ako včely z úla. Čo zase zvýši spotrebu invertorov a bateriek (UPC)
Takže ak bude zima tuhá, tak zrejme na Slovensku vypukne občianska vojna (našťastie asi nie, lebo naši politici už teraz vedia, že 90% obyvate2stva je proti nim - takže utečú už lete.
Možno sa tak staneme prvou krajinou na svete, kde nikto nebude mať záujem ísť do vlády, do parlalmentu - čo by bolo fasa.
Lenže potom si nás rozdelí Maďarsko, Poľsko, Česko, Ukrajina a Rakúsko.
Na druhej strane, ak by Bratisalva pripadla Rakúsku - ako bolo voľakedy dávno plánované - tak by to vlastne ani nebolo až tak zlé :(
Že sam - ja debil - neemigroval, keď som voľakedy mal tú možnosť :(
Idem sa prefackať.
23. 4. 2022   anonym
Nepomôže keď sa budeš fackat.
Problém je, že v príspevku máš 80 percent fantasmagorie. S tým by si mal niečo spraviť.
23. 4. 2022   anonym®
No vymenuj - rád vy som niečo spravil skôr než emigrujem, alebo si hodím mašľu (skutočne a vážne).
Ročná spotreba elektriny mojej domácnosti je cca 4 MWh (bez kúrenia a teplej vody)
spotrebe kúrenia a teplej vody je cca 10x toľko.
23. 4. 2022   adam
re dnes 10:38 anonym: a teraz ti ja prezradím jedno tajomstvo. Si totálne mega sprostý tupý degenerát, ktorý vie o ekonomike veľké h. . . . o.
23. 4. 2022   anonym
Ty tupelo sprosté, ten svoj príspevok si zväčši a zaves nad posteľ. Lebo na teba platí úplne.
23. 4. 2022   ekonom
Tu ide o obchod. Ak sa EÚ nechá vytlačiť Amíkmi, ktorí už dávno obchodujú s Ruskom, tak sa EU ekonomicky zabije a Amíci budú mať iba radosť.
Aj vojna je o peniazoch. Skúsme ignorovať finančne a uvaliť sankcie aj na UA a vojna sa zázračne skončí.
Zatiaľ sa tam lejú miliardy a my tu živoríme a v roku 2023 to bude ešte horšie. A prečo sa majú mať s nami zle aj tí utečenci Ukrajinci a ich deti? Tu mi niečo nevychádza.
23. 4. 2022   ekonom
https://openiazoch.z oznam.sk/info/zpravy/ nazory.asp?NewsID=223 336&CID=208395#208395
Nezdochne, ak sa včas zbadá. A vidno, že už sa na tom pracuje.
23. 4. 2022   adam
To sú hlúposti. Už predošlé sankcie spôsobili infláciu, ktorá sa čoskoro utrhne z reťaze. Európsku úniu čaká neodvratný kolaps, ktorý môže, ale prežiť pokiaľ nebude v sankciách pokračovať. Sankcie na ropu a plyn, by zaručene zlikvidovali nemeckú ekonomiku, a to by bol koniec EU. Ak k tomu dôjde, potom si môžete byť istý, že to bol niekoho zámer!
Tak ako divadlo na Ukrajine. O tom, že Rusko zaútočí vedeli všetci veľkí hráči, pretože na to Ukrajinu dlho pripravovali. Na hraniciach DNR a LNR sa hromadili ukrajinské vojská, ktoré sa chystali spustiť svoju vlastnú operáciu, čo by RF prinútilo konať. Všetci už vedeli, že vojna je nevyhnutná, a tak Rusko urobilo prvý ťah.
23. 4. 2022   Huslista
Vážený Adam, nedá sa ináč reagovať, iba tak, že ste jednoducho cvok.
23. 4. 2022   adam
Prečo? Len, preto, že to nezapadá do vášho zakukleného pohľadu na svet? Váš spôsob myslenia, ktorý vy osobne považujete určite za geniálny mi pripomenulo čerstvý prípad, ktorý sa len nedávno odohral na Ukrajine. Jeden ukrajinský vojak tiež zakuklenec v matrixe propagandy hlavného prúdu si prestrelil hlavu potom, čo sa ocitol v bezvýchodiskovej situácií v obkľúčení. Ako vysvitlo urobil tak len, preto, že mal obavy zo zajatia, o ktorom ukrajinská propaganda šírila hororové fámy. Teraz sa o jeho zdravie musia starať ruskí zdravotníci.
23. 4. 2022   Huslista
Vážený Adam, nedá sa ináč reagovať, iba tak, že ste jednoducho cvok.
23. 4. 2022   ira
cvok je podla mna ten, čo si myslí, že 6 poistovakov vlastniacich špičkové laptopy dokaže vyhladovať jedného pekára vlastniaceho pole a mlyn
23. 4. 2022   Huslista
Súhlasím, pre 6-tich poisťovákov s laptopmi a pekára s poľom a mlynom na ostrove to rozhodne platí.
Cvok je ale aj ten, kto si myslí, že sa pekár s mlynom a poľom dokáže zabezpečiť pred vrtochmi počasia a ďalšími hrozbami, ktoré nedokáže eliminovať, bez poisťováka.
No a rovnako je cvok aj ten, kto zabudol, že sú aj iní pekári a poisťováci, a všakáno, aj iné profesie a vlastníctva prostriedkov.
23. 4. 2022   ira
to bola metafora. a pripúšťam, že nie každý má na to ju pochopiť.
rusko je potravinovo aj surovinovo sebestačné. eu nie je ani potravinovo ani surovinovo sebestačná.
a tú poistovácku propagandu si nechaj. keby to bolo tak, že poistenie niečo eliminuje tak by nebol problem poistiť dom pri rieke proti záplave.
poistovaci sú len bookmakeri u ktorých sa dá staviť na to, že budem mať málo pravdepodobnú smolu.
24. 4. 2022   Huslista
Prázdne regály v Rusku veľmi nepresviedčajú o potravinovej sebestačnosti, pretože potravinová sebestačnosť dnes neznamená zaliať ovos mliekom a zapiť to vodou. Na kvalitné potraviny sú potrebné technológie a tie Rusko nemá.
O iných produktoch ani nehovorím. Kto by si na Slovensku dnes kúpil alebo doviezol z Ruska originálne ruské rádio, žehličku alebo umývačku riadu. Všetko v Rusku sa vyrába na základe západných technológií. Keď tie odídu, nevyrobia nič poriadne.
Surovín majú dosť (majú ich aj iné krajiny), ale na ich vyťaženie, spracovanie a distribúciu sú opäť potrebné technológie, ktoré Rusko nemá. Keď sa im pokazí alebo opotrebuje nejaké zariadenie potrebné pre ťažbu ropy, tak ju nebudú vedieť na damo mieste ťažiť. Vedrom (hyperbola) ropu nevyťažia ani nikam nedopravia.
Postaviť dom v záplavovom území a čudovať sa, že ho nikto nechce poistiť, môže iba cvok. A súhlasím, poistenie je ochrana pred málo pravdepodobnými udalosťami, preto jeho cena je napríklad 150 Eur ročne pre poistenie 150 tisíc eurového domu.
24. 4. 2022   ira
za akú cenu sú tie suroviny z iných krajín? rusi suroviny tažili spracovávali a distribuovali aj bez západných technológií. ns2 stavali nemci s ich technológiami alebo rusi so svojimi?
všetko v rusku sa vyrába na základe zahraničných technológií? aj raketove motory? aj titán? aj palivo do je?
čo sa týka rádií žehličiek umývačiek atd všetko je to čína a tá sankcie neuvalila.
na kvalitné potraviny treba technológie? ty si ešte nikdy nevidel domácu zabíjačku? a tie kvalitné potraviny to myslíš ten odpad z lidla? kvalitná potravina je prirodzená potravina a nie potravina z 3d tlačiarne. počul si už o bio potravinách? čím to, že sú považované za kvalitnejšie od iných? tým že ich hnoja mkročipmi?
tá poistná suma je len lákadlo používané podomovými obchodníkmi s poistkami, pri likvidácii poistnej udalosti je realita úplne iná.
25. 4. 2022   Huslista
Tak dobre, skúsme sa na to pozrieť:
za akú cenu sú tie suroviny z iných krajín?
Za trhovú, prosím, za trhovú, tak ako za trhovú cenu predávajú Rusi suroviny doteraz
----
rusi suroviny tažili spracovávali a distribuovali aj bez západných technológií.
Toto nie je pravda, na ťažbu používajú zariadenia, ktoré nie sú schopní Rusi vyrobiť ani sami servisovať.
----
ns2 stavali nemci s ich technológiami alebo rusi so svojimi?
Zle položená otázka, to nie je buď alebo. NS2 stavali Nemci s Rusmi a použili všetky dostupné technológie sveta. NEruské technológie sú dominantné čo do množstva, nenahraditeľnosti aj kvality.
----
všetko v rusku sa vyrába na základe zahraničných technológií?
Takmer všetko. Ale dám sa poučiť: uveďte 10 KONKRÉTNYCH top svetovo uznávaných výrobkov ruského pôvodu.
----
aj raketove motory?
Aj raketové motory bez západných súčiastok a materiálov nevyrobia.
----
aj titán?
Aj titán bez západných technológií nevyťažia ani nespracujú.
----
aj palivo do je?
Tomu som neporozumel.
----
čo sa týka rádií žehličiek umývačiek atd všetko je to čína a tá sankcie neuvalila.
Nie všetky žehličky a umývačky na svete sú čínske a nebola diskusia o sankciách na Čínu.
Diskusia bola o tom, že Rusi bez západných technológií nevedia vyrobiť ani konkurencieschopné rádio, žehličku ani umývačku. Aj Vy nepochybne používate tieto výrobky neruského pôvodu. A ruský výrobok by ste si určite nekúpili, keby bol vedľa na polici v ponuke aj výrobok neruského pôvodu. O tom nebudeme diskutovať. Ale pre zaujímavosť môžete uviesť 10 výrobkov bežnej spotreby, u ktorých by ste preferovali ruský pôvod.
----
na kvalitné potraviny treba technológie?
Áno, na kvalitné potraviny sú potrebné technológie. Aj obyčajné mlieko je potrebné kvalitne spracovať, aby sme na pulte mali mlieko bez baktérií a plesní v primeranom obale, rovnako maslo, syry, tvaroh a všetko ostatné.
----
Pokračovanie v ďalšom bloku
26. 4. 2022   ira
bod 1: za trhovú? opýtaj sa v madarsku, v indii, v číne
bod 2: oni nepotrebujú hlboko vrtať ani frakovať. možu tažiť 50 rokov starou technológiou a inak kto drží rekord v hlbke vrtu?
bod 3: prinajhoršom dodajú čínania
bod 4: lada niva, s500, AK, kamaz, sarmat, atomove reaktory, ladoborce,
rd180,
bod 5: preto američania kupovali titan od zssr?
palivo do jadrových elektrárni si nerozumel
hovoril som o tom že čína neuvalila sankcie na rusko takže žehličky atd neni problem
opýtaj sa lesníkov ake auto je najlepšie, ale kludne o tom nediskutuj
o výrobe mlieka a výrobkov z neho ma nepoučuj, chovám kozy a v mlieku a tebou zmienovaných výrobkoch som sebestačný. treba ti hrniec a varič.
27. 4. 2022   Huslista
Nenachádzam slov
1., 2. - zbytočne by som reagoval
3. K tým žehličkám: ja netvrdím, že si ich Rusi nedokážu kúpiť, napríklad v Číne. Tvrdím, že Rusi ich bez západných technológií nedokážu vyrobiť.
4. lada niva, s500, AK, kamaz, sarmat, atomove reaktory, ladoborce, rd180 je len 8 výrobkov, zvážte, prosím, či všetky predstavujú TOP svetotvo uznávané výrobky. Mne sa to teda nezdá. Mimochodom, všetky menované sú napchaté západnými súčiastkami a technológiami.
5. neviem, či Američania kupovali titán z Ruska, ale určite sa dá kúpiť aj inde: https://sk.history- hub.com/top-krajiny-v yrabajuce-titan
To isté platí pre jadrové palivo.
K Lade Nive: súhlasím, že mnohí v našom regióne ju môžu chváliť, ale ani v Austrálii, Kanade, Egypte, Nórsku, vo Švajčiarsku a vo väčšine krajín sveta Lada Niva nie je top auto do lesa. A tí naši ju chvália pravdepodobne preto, lebo iné auto nemali nikdy k dispozícii. Neviem, keby si našinci mali vybrať medzi Ladou Nivou, Toyotou, Suzuki, Fordom alebo inými svetovými značkami, či by sa práve rozhodli pre Nivu.
Napíšte mi, prosím, akú potrebu obyvateľstva dokážete pokryť sortimentom mliečnych výrobkov, ktorých výroba sa zakladá na hrnci a variči. Viete vyrobiť napríklad syr Nivu? A ako budete tie výrobky baliť? Do novín, ako je to Rusku bežné? Len pre zaujímavosť si zalistujte v sortimente ponúkaných produktov Tatranskej mliekárne: https://www.tami.sk /uploads/katalog_prod uktov.pdf
28. 4. 2022   ira
1,2 došli fakty neoustia
3 čo sú to tie západné technológie? žeklička fakt neni hitec technológia.
4 zvlaštne že ten zapad má technológie, ale varobiť to musia rusi a ten zapad to od nich kupuje aj ked uvaluje sankcie a embargá (lada niva , AK atd sú napchaté technológiou? )
5 ked nevieš, tak si zisti a bavili sme sa o technológiách a tie neodškriepitene na to majú a vlastné
tebou spomínané autá majú navrch len luxus ale ak pozeráme na auto ako na presúvadlo z bodu a do bodu b, ta niva má tých bodov viac a ko akekolvek iné seriovo vyrábané osobné auto.
pokrývam svoju spotrebu a spotrebu svojej rodiny. niva sa nevyrába strojom, ale sa kultivuje plesen ktorá rastie aj bez elektriny.
takže to balenie je tá super západná technológia :-) obal je len o marketingu a nie o kvalite obsahu obalu
28. 4. 2022   Huslista
Táto debata nemá zmysel. Sme úplne nekompatibilní v názoroch aj v obsahu aj spôsobe argumentácie. Každý čitateľ si urobí vlastný názor.
Nemám veľa príležitostí diskutovať s takýmto protipólom, ako ste Vy, tak raz za čas to využijem, aby som sa oboznámil s postojmi a názormi "z druhej strany".
Želám nám obom, aby sme naďalej mohli žiť v krajine, kde môžeme takto slobodne diskutovať, hoci na opačných brehoch.
25. 4. 2022   Huslista
Pokračovanie:
----
ty si ešte nikdy nevidel domácu zabíjačku?
(Zrazu tak familiárne?) Videl som domácu zabíjačku, sú z nej fajn produkty. A tiež domáce kompóty a lekváre a sirupy sú výborné. A súhlasím, že na to netreba extra technológiu. Ale zabezpečovať potraviny pre celú krajinu takýmto spôsobom je nepredstaviteľné. Vy si tiež nešklbete perie z kury pred nedeľným obedom, ale kurča kúpite v obchode. Alebo nie? Bez kvalitného spracovania surovín kvalitné potraviny nebudú. Rusi technológie na kvalitné spracovanie potravín nemajú.
----
a tie kvalitné potraviny to myslíš ten odpad z lidla?
Ktoré konkrétne výrobky, ktoré Lidl predáva, máte na mysli, keď ich označujete za odpad?
----
kvalitná potravina je prirodzená potravina a nie potravina z 3d tlačiarne.
Prirodzenú potravinu je možné hneď skonzumovať alebo je nutné ju kvalitne spracovať. Opakujem sa, ale Rusi technológie na kvalitné spracovanie potravín nemajú. O potravine z 3D tlačiarne som ešte nepočul, ani som ju nejedol.
----
počul si už o bio potravinách? čím to, že sú považované za kvalitnejšie od iných?
Áno, viem, čo sú biopotraviny. Sú kvalitnejšie napríklad aj preto, lebo ich výroba je založená na „bio procesoch“ (voľne povedané). Teda žiadne chemické postreky, umelé hnojivá, antibiotiká a podobne. Nemyslí, že práve Rusko je lídrom vo výrobe bio potravín. Ale poučte ma, uveďte aspoň 10 top bio potravín z Ruska (vodku a sovetskoe igristoe môžeme vynechať).
----
tým že ich hnoja mkročipmi?
O hnojení mikročipmi počujem prvýkrát.
----
tá poistná suma je len lákadlo používané podomovými obchodníkmi s poistkami, pri likvidácii poistnej udalosti je realita úplne iná.
Nesúhlasím s týmto názorom. Sám som bol účastníkom poistnej udalosti, kde mi poisťovňa vyplatila vzniknutú škodu bez problémov. A poznám takých prípadov viac. Ale pripúšťam, že určite existujú prípady, keď je poistený klient nespokojný s poistným plnením. To ale nie je argument na to, aby sme poisťovákov nejako hanili. Poistenie je v rozhodujúcej väčšine dobrovoľné, takže nie je čo kritizovať, iba to čo si konkrétny klient zvolí sám.
26. 4. 2022   ira
to že je pre teba niečo nepredstavitelné, ešte neznamená že sa to nedá.
akurát treba väčší hrniec.skus napísať čo si predstavuješ pod "kvalitným spracovaním"
pozri si obsahy surovín lidláckych vecí a porovnaj so zložením vo výrobkoch napr. z pečovskej novej vsi a pochopíš. ochutnaj jogurt z lidla a porovnaj s rajo, sabi,
vidím že metafory(3d tlačiaren) sú na teba prizložité. chápem, budem sa ich vyvarovať. opäť otázka: čo si predstavuješ pod kvalitným spracovaním? teplomer na správnu teplotu pasterizácie snád rusi majú, konzervanty(sol, cukor olej atd.) fungujú rovnako v rusku aj v eu.
potraviny z ruska sa ku nám nevozia, lebo nemožu konkurovať dotovaným z eu.
opäť metafora. sorry, ja som fakt netušil...
dobrovolné chválabohu je, ale ja nestávkujem na svoje neštastie.
mam skusenosti akurát s plnením cez pzp a to plnenia bolo viac ako úbohé.
27. 4. 2022   Huslista
1. To, že sa Vám zdá niečo predstaviteľné, neznamená, že sa to dá.
2. Akurát treba zväčšiť hrniec o koľko? 500 metrov kubických? Taký väčší hrniec. A všetci ostatní sú hlupáci, lebo budujú mäsokombináty za milióny. Stačilo kúpiť ten hrniec.
3. V našich obchodoch je celkom slušný sortiment, a ja tiež preferujem slovenské výrobky, predovšetkým Sabi, Tami a podobne. Ale keď niekto chce niečo iné, môže si vybrať iné. Neodpovedali ste ale na moju otázku: "Ktoré konkrétne výrobky, ktoré Lidl predáva, máte na mysli, keď ich označujete za odpad?"
4. Nemyslím, že na kvalitné spracovanie potravín stačí teplomer a konzervanty, to je teda dosť naivná predstava.
5. Potraviny z Ruska sa k nám nevozia, lebo by si ich asi nikto nekúpil a pravdepodobne by nespĺňali naše normy. A navyše, pravdepodobne ich na vývoz ani nemajú, keď mnoho potravín dovážali a teraz im regály zívajú prázdnotou z dôvodu sankcií. Mimochodom, po ktorých ruských potravinách plesá Vaše srdce?
28. 4. 2022   ira
1 celý porok ludsva je na tom postvený. na predstavivosti a ignorovaní hlasov že sa niečo nedá.
2 veklý hrniec a velký mlynček stojí milióny hlavne ked je z nerezu a treba okolo neho postaviť halu.
3 jogurty konzervy mlieko nátierky
4 a čo také super treba? pouč ma.
5 pravdepodobne.. pravdepodobne.. zdá sa že vydávaš svoje domnienky za fakty ale sám cítiš že až taká berná minca to nie je. kde som písal že mi po niečom piští srdce? ja vravím, že bez západu rusi od hladu nepokapú. fabulácia je znakom nedostatku argumentov
28. 4. 2022   Huslista
Táto debata nemá zmysel. Sme úplne nekompatibilní v názoroch aj v obsahu aj spôsobe argumentácie. Každý čitateľ si urobí vlastný názor.
Nemám veľa príležitostí diskutovať s takýmto protipólom, ako ste Vy, tak raz za čas to využijem, aby som sa oboznámil s postojmi a názormi "z druhej strany".
Želám nám obom, aby sme naďalej mohli žiť v krajine, kde môžeme takto slobodne diskutovať, hoci na opačných brehoch.
23. 4. 2022   anonym
ja len doplnim že zelensky preto chcel čo najrychlejšie do nato lebo keby ukrajina vstupila do nato a oni začali operacuju v donbase a rusko by na to reagovalo vysledkom toho by bol konflikt nato a ruska o čo špinavcovy a fašistovy zelenskemu po cely čas ide aj preto nacek zelensky odmieta mierovu cestu ktoru už davno mohol vyjednat dokonca v prvych dnoch takto to len predlžuje a vyhovara sa pri každej zmienke o mieri ktora sa navhrne ma nejake nezmyselne požiadavky a vyhovorky
23. 4. 2022   adam
presne tak dnes "anonym"
23. 4. 2022   anonym
Útočníkovi sa neustupuje. Rusko bude porazené.
Ozaj a podľa tvojich odporúčaní ak niekto napadne Rusko, tak Rusko by sa nemalo vôbec brániť, ale malo by sa hneď v prvých dňoch vzdať a útočníkovi odovzdať všetko, čo bude požadovať? Platia tvoje odporúčania rovnako aj pre Rusko? Alebo platia len pre štáty, ktoré Rusko prepadlo?
23. 4. 2022   anonymus
Rusko - a USA - bohužiaľ nie sú krajiny, ako Lichtenstein, Monako, či Slovensko.
Podľa tvojej zmagorenej, demokratickej, ľudskoprávnej vízie sa zjavne domnievaš, že máš rovnaké práva, ako Gates, Zuckerberg, či Biden.
Uk už máš aspoň 12 rokov a IQ aspoň vo výške úspešného absolvneta pomocnej školy, tak by si už mal vedieť, že to nie je pravda :(
Ľudské práva má v demokracii ten, kto má vlastnú ochranku, vlastných právnikov a hlavne stohy peňazí na podplácanie úrdíkov, sudcov a politkov (v niketorých krjinách sa na to používa krajší termín "lobying".
Skús sa pustiť do Bidena - ak si ťa vôbec všimne, tak ťa len označí za teroristu, SEALS ťa dajú dole hoci aj na námestí SNP na obed a svet bude nadšene oslavovať, ako zase raz zvíťazila pravda a láska nad lžou a nenávisťou.
Žiaden súd, žiadna obžaloba, žiadne vyšetrovanie.
Ak by Musk zistí, že mu pasuje tvoja pečeň, tak si rýchlo bež objednať miesto v urnovom háji, ak to ešte stihneš.
Stačí mu použiť zlomok jeho majetku a kúpi si ľavou zadnou všetkých novinárov, politkov a lekárov na Slovensku - takže ťa nájdu,m aj keby si sa ckoval do Dobšinskej ľadovej.
To je skutočná demokracia v praxi :(
A tak to bohužiaľ je aj so štátmi a "medzinárodným právom" - ktoré je len fikcia.
USA aj Rusko sú nukleárne superveľmoci - svhopné zmiesť hociktorú krajinu z povrchu zemského v priebehu iekoľkých desiatok minút.
Takže USA aj Rusko majú - bohužiaľ - iné práva, než Lichtenstein, Monako, či Slovensko.
Ale aj UK, Francúzsko, Čína, India, Pakistan, Izrael, alebo Severná Korea - lebo to sú len nukleárni trpaslíci.
Vy v podstate nechcete Rusku uznať, že je superveľmocou a že Ukrajina sa buď mala snažiť nájsť riešenie akceptovateľné pre Rusko (napr. neutralitu) - alebo sa vzdať.
Lenže tým pádom vlastne Rusko NÚTITE aby nám to dokázalo :(((
Že to nemôže - lebo bla, bla, bla ?
Samozrejme, že môže - ak keď to uzná za vhodné, tak to zrejme aj urobí !
Lebo až keď sa premení na dymiaci kráter Kyjev, Varšava, alebo Londýn, tak si všetci uvedomia, že by mali začať uvažovať racionálne a pragmaticky :(
Ale možno to bude Bratislava (?)
Prečo Bratislava ?
Lebo tá nebude nikomu na západe najko moc chýbať a tak by sa to zrejme zobišlo bez sankcií.
Proste ako Hirošima - za ktorú tiež nikto nikoho nepotrestal, hoci to bol čistý vojnový zločin, keďže tam boli iba ženy, deti a kórejskí zajatci ...
23. 4. 2022   anonym
Vytiahni si hlavu z Putinovho otvoru. A prestaň nám tu trepať ruské sprostosti.
23. 4. 2022   adam
dnes 10:43 anonym: Rusko už vyhralo. Je koniec! Bojuje sa už iba o Európu. Ak EU pristúpi na návrhy anglosasov, tak sa rozpadne. To je celé. Anglosasi majú pre seba prichystanú alternatívu v podobe paktu AUKUS:
23. 4. 2022   anonym
Ty si riadne strelený. Už ti to písali viacerí. Máš vôbec občiansky?
23. 4. 2022   Anonym2
https://www.idnes.cz /zpravy/zahranicni/fr ancie-nemecko-cesko-d odaly-navzdory-embarg u-rusku-zbrane.A22042 3_155554_zahranicni_indr
23. 4. 2022   Anonym2
https://www.idnes.cz /zpravy/zahranicni/fr ancie-nemecko-cesko-d odaly-navzdory-embarg u-rusku-zbrane.A22042 3_155554_zahranicni_indr
23. 4. 2022   anonym

Prepína ti?
Vytiahni si prosím ťa hlavu z Putinovho otvoru.
23. 4. 2022   ekonom
Amíci si vyčerpali svoje zdroje fosílnych surovín a začali ich dovážať z RF. Osvedčilo sa a tak sa potrebujú zbaviť tej veľkej konkurencie európskych krajín. A už si to uvedomili i v samotnom Bruseli a zmenili rétoriku. A povolili platby v rubľoch. A to všetci nedávno nadávali Sulíkovi. Všetko je o obchode aj vojna zj politika.
23. 4. 2022   anonym
Keby ťa zaujímala realita, tak v USA sa v posledných rokoch ťaží najviac ropy na svete. Viac ako v Rusku.
25. 4. 2022   antianonym
A co s nou robia, ked musia na kolenach prosit aj Venezuelu, aby im poslala este par milionov barelov?
1/1