Názory čitateľov
Nový zlatý štandard? Kremeľ potvrdil zámer podporiť rubeľ zlatom a komoditami
4. 5. 2022 Miki
Rusko je jedna zlocinecka krajina od ktorej sa treba odtrhnut vo vsetkych odvetviach. Rusko nevie ine ako okupovat vrazdit kradnut. Zkazdou zmluvou si len vytreli zadok nic im nie je svate ale maju este tolko drzosti ze sa chcu sudit..
Som zvedavy ne tie vojnove kompenzacie co budu platit Ukrajineza zverstva co tam pachaju.
Som zvedavy ne tie vojnove kompenzacie co budu platit Ukrajineza zverstva co tam pachaju.
4. 5. 2022 anonym
1. Tak sa odtrhnime, ale kde je tá alternatíva? Keď skončí konflikt, tak potom čo? Budeme znova kamoši, či ako?
Ty si dúfam kúril drevom a nejazdil na benzín, inak si podporoval a stále podporuješ ruskú agresiu.
2. Ze Rusko je zlocinecká krajina a nevie nic ine len okupovat, vrazdit a kradnut. Ako si na toto prišiel?
Platí to aj na iné krajiny, alebo znova len na zlé Rusko?
Pritom ti tu viem menovať krajiny aj v radoch našich spojencov, ktorí sú agresormi, ale to je znova v poriadku.
Uz USA vypadlo zo Sýrie, či sa tam este stále premávajú? Ale to nikoho znova netrápi.
Vojna na Kaukaze znova nikoho netrápila, žiadne sankcie, ale že tam robia čistky na civilistoch v náhornom Karabachu, to tiež nikoho netrápi, tam sa neporušujú ľudské práva.
3. Daj kazdú zmluvu s ktorou si vytreli zadok. Zjavne ich bude viac ako dosť.
Aspon ze Ukrajina dodrziavala Minske dohody, za to si zaslúžia uznanie. Vlastne pockat, nejako tie Minske dohody sama nedodrziavala a tvrdili, ze by to bol ich koniec, ale oni narozdiel od rusov nedostávali sankcie.
Tak potom ani neviem, ako niekto mohol ocakávať plnenie Minských dohod, ked jedna strana konfliktu ich dodrziavat nemusela a ani nebola trestaná sankciami.
4. Keď sa chcu sudiť, tak nech sa sudia. Neviem, ci im to bude nieco platne, ale je pravda, ze západné krajiny neboli stranou konfliktu, ale sami sa zapojili. No, môj problém to nie je ale rusa.
5. To si fakt myslíš, ze v iných vojnách sa zverstvá nerobili? Video nebolo na youtube alebo na topkách, tak sa zverstvá nediali?
Za napadnutie Iraku aké kompenzácie sa platili? No menuj.
Za bombardovanie Srbska sa čo platilo?
Tak prečo si myslíš, že rusi budú niečo platiť? Ak by prehrali, tak by museli, ak by od toho záviselo podpísanie mierovej zmluvy, ale nastane to?
Ja nemám problém, keď niekto kritizuje Rusko. Za útok si zaslúžia kritiku, ale tvoj koment je čistá rusofóbia a naša prezidentka aj premiér sú proti šíreniu nenávisti, či?
Ty si dúfam kúril drevom a nejazdil na benzín, inak si podporoval a stále podporuješ ruskú agresiu.
2. Ze Rusko je zlocinecká krajina a nevie nic ine len okupovat, vrazdit a kradnut. Ako si na toto prišiel?
Platí to aj na iné krajiny, alebo znova len na zlé Rusko?
Pritom ti tu viem menovať krajiny aj v radoch našich spojencov, ktorí sú agresormi, ale to je znova v poriadku.
Uz USA vypadlo zo Sýrie, či sa tam este stále premávajú? Ale to nikoho znova netrápi.
Vojna na Kaukaze znova nikoho netrápila, žiadne sankcie, ale že tam robia čistky na civilistoch v náhornom Karabachu, to tiež nikoho netrápi, tam sa neporušujú ľudské práva.
3. Daj kazdú zmluvu s ktorou si vytreli zadok. Zjavne ich bude viac ako dosť.
Aspon ze Ukrajina dodrziavala Minske dohody, za to si zaslúžia uznanie. Vlastne pockat, nejako tie Minske dohody sama nedodrziavala a tvrdili, ze by to bol ich koniec, ale oni narozdiel od rusov nedostávali sankcie.
Tak potom ani neviem, ako niekto mohol ocakávať plnenie Minských dohod, ked jedna strana konfliktu ich dodrziavat nemusela a ani nebola trestaná sankciami.
4. Keď sa chcu sudiť, tak nech sa sudia. Neviem, ci im to bude nieco platne, ale je pravda, ze západné krajiny neboli stranou konfliktu, ale sami sa zapojili. No, môj problém to nie je ale rusa.
5. To si fakt myslíš, ze v iných vojnách sa zverstvá nerobili? Video nebolo na youtube alebo na topkách, tak sa zverstvá nediali?
Za napadnutie Iraku aké kompenzácie sa platili? No menuj.
Za bombardovanie Srbska sa čo platilo?
Tak prečo si myslíš, že rusi budú niečo platiť? Ak by prehrali, tak by museli, ak by od toho záviselo podpísanie mierovej zmluvy, ale nastane to?
Ja nemám problém, keď niekto kritizuje Rusko. Za útok si zaslúžia kritiku, ale tvoj koment je čistá rusofóbia a naša prezidentka aj premiér sú proti šíreniu nenávisti, či?
4. 5. 2022 anonym
vitaj acohentista
Si si isty, ze kazdy konflikt je rovnaky?
Rusi teraz vedu dobyvacnu vojnu.
Ktora ina vojna v poslednych desatrociach bola dobyvacna? Ktory stat v nej chcel posunut svoje hranice?
Napriklad v Syrii bola obcianska vojna, kde bojovalo proti sebe aspon 10 frakcii. To je to iste ako teraz Ukrajina?
Za vojnu v Srbsku uz predsa medzinarodny tribunal vyniesol rozsudky, co ti tam este chyba?
Si si isty, ze kazdy konflikt je rovnaky?
Rusi teraz vedu dobyvacnu vojnu.
Ktora ina vojna v poslednych desatrociach bola dobyvacna? Ktory stat v nej chcel posunut svoje hranice?
Napriklad v Syrii bola obcianska vojna, kde bojovalo proti sebe aspon 10 frakcii. To je to iste ako teraz Ukrajina?
Za vojnu v Srbsku uz predsa medzinarodny tribunal vyniesol rozsudky, co ti tam este chyba?
4. 5. 2022 anonym
Kde som pisal, ze su tie konflikty rovnake?
Co si vlastne napisal je, ze pokial sa stat nerozsiri o nejake uzemia, tak to je vlastne ok a jeden stat moze utocit na druhy ako sa mu zachce a je jedno, ze je na druhej strane zemegule.
A pokial viem, tak Rusko sa teraz nerozsiruje, lebo ten Krym si pripojil este v 2014. Teraz chce uznat pripojenie Krymu a Donecku a Luhansku republiku + demilitarizaciu a neutralitu Ukrajiny. Ci si pripojili aj ine uzemie?
V Syrii odkedy moze Amerika byt, respektive utocit na Syrske ciele a okupovat so svojimi kamosmi cast suverejneho uzemia, respektive bombardovat? Pokial dobre viem, tak Asad mu nedal k tomu suhlas a Asad a jeho vlada je stale oficialnym predstavitelom, ci do OSN chodi niekto iny? To uz nie je agresia?
Chces mi tvrdit, ze v Juhoslavii nebola obcianska vojna? Tak co to bolo potom?
Ukaz mi kto bol odsudeny za bombardovanie a odtrhnutie casti uzemia vtedajsej Juhoslavie? Nikto a bolo to bez mandátu OSN a boli tam civilne obete ako nasledok bombardovania. Ale ty mi tu ides tvrdit, ze to vlastne agresia zo strany NAto nebola.
Kto bol súdený za inváziu do Iraku? Znova nikto.
Tak o čom tu trepeš ty hotentot.
Co si vlastne napisal je, ze pokial sa stat nerozsiri o nejake uzemia, tak to je vlastne ok a jeden stat moze utocit na druhy ako sa mu zachce a je jedno, ze je na druhej strane zemegule.
A pokial viem, tak Rusko sa teraz nerozsiruje, lebo ten Krym si pripojil este v 2014. Teraz chce uznat pripojenie Krymu a Donecku a Luhansku republiku + demilitarizaciu a neutralitu Ukrajiny. Ci si pripojili aj ine uzemie?
V Syrii odkedy moze Amerika byt, respektive utocit na Syrske ciele a okupovat so svojimi kamosmi cast suverejneho uzemia, respektive bombardovat? Pokial dobre viem, tak Asad mu nedal k tomu suhlas a Asad a jeho vlada je stale oficialnym predstavitelom, ci do OSN chodi niekto iny? To uz nie je agresia?
Chces mi tvrdit, ze v Juhoslavii nebola obcianska vojna? Tak co to bolo potom?
Ukaz mi kto bol odsudeny za bombardovanie a odtrhnutie casti uzemia vtedajsej Juhoslavie? Nikto a bolo to bez mandátu OSN a boli tam civilne obete ako nasledok bombardovania. Ale ty mi tu ides tvrdit, ze to vlastne agresia zo strany NAto nebola.
Kto bol súdený za inváziu do Iraku? Znova nikto.
Tak o čom tu trepeš ty hotentot.
4. 5. 2022 Z
S fašistami sa nedohovoríš. Fašizmus je diagnóza! Úplne iné vnímanie sveta. Keď Banderovci upálili v Odese ľudí, ktorí protestovali proti štátnemu prevratu, ukro-fašisti si na kameru miestnej TV ešte pochvaľovali skazu, ktorú spôsobili. Európou odchovaný náckovia nie sú o nič lepší.
4. 5. 2022 anonym
Vidieť, že ruský útok na Ukrajinu nesleduješ, píšeš o ňom hlúposti.
No a tá Sýria, tak to snáď nemyslíš vážne, že svet mal nechať Islamský štát len tak. To sa ti tak páčilo to odrezavane hláv? Ak áno, tak škoda, že niekto z tvojich príbuzných tam neprišiel o hlavu.
Chcem tvrdiť, že medzinárodný súd za Juhosláviu sa už konal.
A vojna v Iraku bola kvôli tomu, že Irak prepadol a chcel dobyť svojho suseda. Čo si už zabudol? Ďalší konflikt v Iraku bol kvôli prítomnosti islamského štátu. Čo si už zabudol? Pozabudas základné fakty a potom ti vychádzajú nezmysly.
No a tá Sýria, tak to snáď nemyslíš vážne, že svet mal nechať Islamský štát len tak. To sa ti tak páčilo to odrezavane hláv? Ak áno, tak škoda, že niekto z tvojich príbuzných tam neprišiel o hlavu.
Chcem tvrdiť, že medzinárodný súd za Juhosláviu sa už konal.
A vojna v Iraku bola kvôli tomu, že Irak prepadol a chcel dobyť svojho suseda. Čo si už zabudol? Ďalší konflikt v Iraku bol kvôli prítomnosti islamského štátu. Čo si už zabudol? Pozabudas základné fakty a potom ti vychádzajú nezmysly.
4. 5. 2022 anonym
Ty pises, ze Rusko vedie dobyvacnu vojnu a ze si chcu posunut hranice, ja som ti napisal, ze co pozadovali od Ukrajiny a ze Krym si uz skor pripojili. Tak kto tu vypisuje hluposti?
Kde pisem, ze mali nechat tak Islamsky stat, znova vypisujes bludy len aby si obhajil agresiu USA.
Nalety na Islamsky stat sa dali dohodnut aj s Asadom, ale koalicia to mala na haku a s nim aj medzinarodne pravo. Nehovoriac o tom, ze v Islamskom state bolo plno akoze bojovnikov proti Asadovi, pekne ich vyzbrojovali proti Asadovi a ako to potom dopadlo, ze.
A teraz je tam stale ten Inslamsky stat, proti ktoremu akoze bojuju na uzemi Syrie, ci? USA urcite len dozera, aby znova nevznikli.
A co ked sa konal, co to meni na tom, ze bombardovanie Juhoslavie bola agresia.
Ci mi chces tvrdit, ze to nebola, lebo medzinarodny sud to neriesil? Gratuluj
V 2003 Irak nikoho neprepadol ani neplanoval. USA a jeho verni spojenci tam isli hladat udajne zbrane hromadneho nicenia, ktore ich vraj ohrozuju a ze vraj Saddam podporoval Al Kaidu. To bola oficialna zamienka, ale bolo to len obycajne klamstvo. Vlastne tato invazia a jej nasledky prispeli k destabilizacii regionu a k vzniku Islamskeho statu.
A potom ty ides tvrdit, ze ja som zabudol na fakty a vychádzajú mi nezmysly, ked ty tu vyslovene klames a este lutujes, ze mojim pribuznym neodrezali hlavu. Skutocne cisty psychopat a klamar v jednom.
Kde pisem, ze mali nechat tak Islamsky stat, znova vypisujes bludy len aby si obhajil agresiu USA.
Nalety na Islamsky stat sa dali dohodnut aj s Asadom, ale koalicia to mala na haku a s nim aj medzinarodne pravo. Nehovoriac o tom, ze v Islamskom state bolo plno akoze bojovnikov proti Asadovi, pekne ich vyzbrojovali proti Asadovi a ako to potom dopadlo, ze.
A teraz je tam stale ten Inslamsky stat, proti ktoremu akoze bojuju na uzemi Syrie, ci? USA urcite len dozera, aby znova nevznikli.
A co ked sa konal, co to meni na tom, ze bombardovanie Juhoslavie bola agresia.
Ci mi chces tvrdit, ze to nebola, lebo medzinarodny sud to neriesil? Gratuluj
V 2003 Irak nikoho neprepadol ani neplanoval. USA a jeho verni spojenci tam isli hladat udajne zbrane hromadneho nicenia, ktore ich vraj ohrozuju a ze vraj Saddam podporoval Al Kaidu. To bola oficialna zamienka, ale bolo to len obycajne klamstvo. Vlastne tato invazia a jej nasledky prispeli k destabilizacii regionu a k vzniku Islamskeho statu.
A potom ty ides tvrdit, ze ja som zabudol na fakty a vychádzajú mi nezmysly, ked ty tu vyslovene klames a este lutujes, ze mojim pribuznym neodrezali hlavu. Skutocne cisty psychopat a klamar v jednom.
5. 5. 2022 anonym
Utekaj pripomenúť putinovi, že nové územia už nemusí dobýjať. Asi to ešte nevie, že už má vlastne všetko.
Toľko by sme čakali, až by Islamský štát porazil Sýriu, a potom by sme dávali asi žiadosť samotnému Islamskému štátu o to, aby sa to v Sýrii dalo do poriadku. Pretože počas vojny málokto vie ako sa to nakoniec skončí.
Iba ty si taký veľký mysliteľ a taktik, ty si to vedel hneď.
Irak 2003 vojna trvala necelé 2 mesiace a potom tam bola okupácia. Počas vojny si určite radil obrancom aby sa čím skôr vzdali, tak ako to teraz rusofili radia Ukrajine. Prípadne si stál na druhej strane a pomáhal si utečencom, ako sa teraz pomáha ukrajinským? Alebo ti vojna a jej výsledok boli úplne ukradnuté. Čo z toho?
Toľko by sme čakali, až by Islamský štát porazil Sýriu, a potom by sme dávali asi žiadosť samotnému Islamskému štátu o to, aby sa to v Sýrii dalo do poriadku. Pretože počas vojny málokto vie ako sa to nakoniec skončí.
Iba ty si taký veľký mysliteľ a taktik, ty si to vedel hneď.
Irak 2003 vojna trvala necelé 2 mesiace a potom tam bola okupácia. Počas vojny si určite radil obrancom aby sa čím skôr vzdali, tak ako to teraz rusofili radia Ukrajine. Prípadne si stál na druhej strane a pomáhal si utečencom, ako sa teraz pomáha ukrajinským? Alebo ti vojna a jej výsledok boli úplne ukradnuté. Čo z toho?
5. 5. 2022 Blind Man
Vyzerá to tak, že máš v hlave hromadu konských hovien.
3. 5. 2022 gasputin
nerozumiem potom preco dnes Putin podpisal seriu odvetnych snakcii voci europe, rusko tiez zvazuje vymahat odskodneni za sankcie od zapadu sudnou cestou a Lavrov vyhlasil, ze jedine zrusenie sankcii vrati rusko k mierovym rokovaniam. to mi dako nesedi, ale pri ruskej propagande som si uz zvykol, ze ani sami sa nevedia najskor dohodnut co budu sirit ako propagandu, kedze vsetko ide podla planu
4. 5. 2022 anonym
Čo vlastne nechápeš? Aj keby teraz zrušili sankcie, aby sa vrátili k rokovaniam, tak za dané obdobie, keď boli sankcie v platnosti sa chcú súdiť. Neviem, či to je reálne.
Čo má byť akože tá údajná progaganda? Že sa budú súdiť, či dajú odvetné sankcie, či len zrušením sankcií sa vrátia k rokovaniam? Vzjadruj sa presne.
Keď to spravia, tak to už nebude propaganda, či ako?
Neviem, ale z tvojho príspevku mám pocit, že sám so sebou si sa nedohodol, že čo si presne chcel napísať.
Čo má byť akože tá údajná progaganda? Že sa budú súdiť, či dajú odvetné sankcie, či len zrušením sankcií sa vrátia k rokovaniam? Vzjadruj sa presne.
Keď to spravia, tak to už nebude propaganda, či ako?
Neviem, ale z tvojho príspevku mám pocit, že sám so sebou si sa nedohodol, že čo si presne chcel napísať.
4. 5. 2022 kakadu
Ruské sankcie neporušujú zmluvné záväzky,
na rozdiel od západných sankcii,
ktorými západní producenti, nezákonne roztrhali zmluvne záväzky,
voči svojim obchodným partnerom aj spotrebiteľom v Rusku.
na rozdiel od západných sankcii,
ktorými západní producenti, nezákonne roztrhali zmluvne záväzky,
voči svojim obchodným partnerom aj spotrebiteľom v Rusku.
4. 5. 2022 anonym
Neviem ake sankcie Rusi dali, ale platby za suroviny si nemozu ziadat v takej mene aka ich zrovna napadne. To je jasne porusenie zmluv. A hravo s tym Rusko prehra vsetky sudy.
Dalej pokial viem, tak Rusko nemohlo napadnut iny stat bez toho, aby tym neporusilo medzinarodne zmluvy. Tolko by ste hadam aj v tom vasom zaostalom Rusku mohli vediet.
Dalej pokial viem, tak Rusko nemohlo napadnut iny stat bez toho, aby tym neporusilo medzinarodne zmluvy. Tolko by ste hadam aj v tom vasom zaostalom Rusku mohli vediet.
4. 5. 2022 anonym
Ked v tej mene si nic nevedia kupit, tak je to pre nich len bezcenny papier, pricom oni tu surovinu realne dodaju, takze maju dovod pozadovat platby v inej mene a nerobia to len tak lebo si zmyslia. Ci to prejde sudom uz neviem, ale dovod maju.
A ktore zmluvy sa presne porusuju, ked jeden stat napadne druhy? Celkom ma to zaujima. Len tak mimmochodom, sankcie a embarga uvalene na iny stat ziadne medzinarodne zmluvy neporusuju?
A ktore zmluvy sa presne porusuju, ked jeden stat napadne druhy? Celkom ma to zaujima. Len tak mimmochodom, sankcie a embarga uvalene na iny stat ziadne medzinarodne zmluvy neporusuju?
10. 5. 2022 bob
takych idiotov treba hladat lupou. za prve si nastuduj co je Force majeure ktore obsahuje kazda medzinarodna zmluva cize Vyssia moc. Tou je nariadenie prezidenta vyhlasenie vojny ci sankcie(aj to je akt vojny!) EU vyhlasila neopravnene sankcie uz v 2014. KLames sprosto - RF prezident docasne prikazal zacat predavat za ruble ale - defacto pokracovat za Euara ci DOlare, problem je v tom ze je tisice debilov neschopnych pochopit o co ide. Odberatelia si musia zalozit ucty v RF - Gazprombanke kam poslu menu napr Euara !!! GazP. Bank ich na aukcii preda vrati Ruble na druhy rublovy ucet a z toho musi firma zaplatit GP na Rublovy ucet. ak to neurobia plyn sa vypne. Finta spociva v tom ze zap firmy musia platit do Ruska a nie na ucty pobociek Gazpromu v ich krajinach ktore ale zamrazili. cize oni chcu pokracovat v OKRADANI RUska a to nech dodava dalej plyn - ze?. aha. faktom je ze prisel teraz novy prikaz do pltnosti 7.5. s ktorym este nie som do hlbky oboznameny v kazdom pripade prvi porusili zmluvy bedovodnym zmrazenim uctov sankciami zapad. Rusko nadalej dodava kazdemu vsetko co podpisali len chce peniaze dostavat domov. Horsie to bude ale s psenicou a dalsimi potravinami ktore uz RF nemieni do EU dodavat. tak zajdi a srotovisko a pripravuj si ocelove pliesky ktore budes zrat na vianoce. a prestat sprosto klamat! hlupaci ako Ty nevedia odkial brat plyn ale skacu 10m odzemok. vsak napis ake su tazobne a prepravne kapacity v Eu..do toho neboj sa...a to nerozpravam o dalsich kritickych komoditach ci odlisnostiach ropy alebo uhlia...ale modri mladi liberlani idioti su BOMBA experti, kolko trva vystavba novej skvapalnovacky po spustenie vies? kolko trva vystavna plosiny v Norskom mori do spustenia vies ? vies do kedy ma Quatar vypredanu tazbu dopredu na 95% a kolko na 85% ? Budes sa cudovat ale Quatar nedoda EU nic najblizsie 3r az a potom mozno 10% ...
3. 5. 2022 anonym
7253b1 Ak si niekto mysli, ze po Putinovi prijde novy Jelcin, alebo Gorbacov, tak sa velmi myli. Rusko prave povedalo Zapadu svoje Definitivne Nie a uz sa orientuje na nove svetove centrum moci, ktore bude dominovat v 21.storoci. Rusko mu v tom bude samo ochotne pomahat svojimi surovinami, priemyselnym aj ludskym a intelektualnym potencialom. Zapad si takym dlhorocnym provokovanim Ruska a neochotou vypocut si jeho pravdu sam podpilil konar, z ktoreho celemu svetu dominoval 500 rokov. Nam Slovakom moze byt len luto, ze sme svojou kolaboraciou so zapadnymi vojnovymi stvacmi definitivne stratili priatela, skvele moznosti na vseobecny rozvoj aj svoju buducnost. Odteraz uz bude Slovensko cele stárocia ubohou koloniou, ktora ma byt pre Zapad nahradou za to, ze ho Afrika a Azia vyhnala zo svojho uzemia. Slovencina a Slovaci sa za par desatroci rozplynu ako ranna hmla v dave tzv. Euroobcanov, ktorym bude vladnut zname neeuropske etnikum
3. 5. 2022 anonym
Rusko je zlo. Je to skryte imperium, ktore nema hranice, ma stale hlad a vlastni jadrove zbrane.
USA je zlo. Vlastni vojensko priemyselny utocny arzenal, vytvara obrovsky dlh, utoci na krajiny, mimo svoje uzemie a vie spustat statne prevraty, alebo odist ak sa ukaze zla bilancia uspechu a zotrocenia. Je to Imperium, koliska imperializmu.
Europe vladne banda hlupakov a populacia starne. Je to zlo v liberalnej podobe.
Prichadzame postupne o technologicke firmy, nemame vobec naslapnute v technologiach na pred, neudavame ziadne moderne trendy, okrem duhovej energie, stradame od doby padu Nokie, az dodnes. Prevazna cast obsluzneho dlhu automobiliek, podnikov spracujucich a elektrotechnickych, je vlastnena cez banky, prevazne azijskym a najma cinskym kapitalom.
Cina buduje najtvrdsi kapitalizmus, imperializmus, pod vedenim komunistickej strany ludovej ciny. Zlo a este k tomu zlte.
India je obrovka krajina, ktora prestala byt koloniou, relativne nedavno. ale ma spinavy priemysel a velku kopu ludskych zdrojov.
Britania je ciastocne imperium, odiduc z EU, posilnila vplyv v ramci commonwealth-u a nema sa zle. Nemaju sa vsak ani dobre, ako sa mali naposledy za vlady zeleznej Lady.
Nase dominium je v prdeli, pretoze po dobe 40 rokov vlady bolsevika, sa tu sprznili 3 generacie, posledna populacna vlna, zlozena z Husakovych deti starne a dalsia populacna vlna neprisla, az doteraz, avsak migracna vlna nieje populacna.
30 rokov od prevratenia kabatov bolsevikov, vexlakov a darebakov, tu tvorime dominium, odpolnohospodarene, dezindutrializovane , sme montovna. Presnejsie boli sme, do doby, ked zdrazeli energie, suroviny, zaviedli sa embarga a prisli sme moznost, lacno vyrabat za mrzku almuznu zo surovin z vychodu, vyrobky z vysokou pridanou hodnotou pre zapad.
Rusko nam nepomoze inak, ako ze by nas humanitarne vybombardovali, alebo obsadili a spravili tu zas gulag zo zeleznou oponou.
USA je zlo. Vlastni vojensko priemyselny utocny arzenal, vytvara obrovsky dlh, utoci na krajiny, mimo svoje uzemie a vie spustat statne prevraty, alebo odist ak sa ukaze zla bilancia uspechu a zotrocenia. Je to Imperium, koliska imperializmu.
Europe vladne banda hlupakov a populacia starne. Je to zlo v liberalnej podobe.
Prichadzame postupne o technologicke firmy, nemame vobec naslapnute v technologiach na pred, neudavame ziadne moderne trendy, okrem duhovej energie, stradame od doby padu Nokie, az dodnes. Prevazna cast obsluzneho dlhu automobiliek, podnikov spracujucich a elektrotechnickych, je vlastnena cez banky, prevazne azijskym a najma cinskym kapitalom.
Cina buduje najtvrdsi kapitalizmus, imperializmus, pod vedenim komunistickej strany ludovej ciny. Zlo a este k tomu zlte.
India je obrovka krajina, ktora prestala byt koloniou, relativne nedavno. ale ma spinavy priemysel a velku kopu ludskych zdrojov.
Britania je ciastocne imperium, odiduc z EU, posilnila vplyv v ramci commonwealth-u a nema sa zle. Nemaju sa vsak ani dobre, ako sa mali naposledy za vlady zeleznej Lady.
Nase dominium je v prdeli, pretoze po dobe 40 rokov vlady bolsevika, sa tu sprznili 3 generacie, posledna populacna vlna, zlozena z Husakovych deti starne a dalsia populacna vlna neprisla, az doteraz, avsak migracna vlna nieje populacna.
30 rokov od prevratenia kabatov bolsevikov, vexlakov a darebakov, tu tvorime dominium, odpolnohospodarene, dezindutrializovane , sme montovna. Presnejsie boli sme, do doby, ked zdrazeli energie, suroviny, zaviedli sa embarga a prisli sme moznost, lacno vyrabat za mrzku almuznu zo surovin z vychodu, vyrobky z vysokou pridanou hodnotou pre zapad.
Rusko nam nepomoze inak, ako ze by nas humanitarne vybombardovali, alebo obsadili a spravili tu zas gulag zo zeleznou oponou.
4. 5. 2022 Pedro7
Uplne suhlasim - az na ten gulag - uz ani ten nespravia - krasne a usmievave reci prezidentky nas nespesia - mozno niekoho ukludnia . S pozdravom Husakova populacia .
4. 5. 2022 anonym
Mňa by len zaujímalo, že keby sa dodržali Minské dohody zo strany Ukrajiny, či by bola alebo nebola táto vojna. Alebo keby NATO dalo bezpečnostné záruky Rusku.
Čo sa týka toho zlého hladného ruska, súhlasím aj nesúhlasím. Za vojnu a zabratiu území ich odsudzujem, aj keď si myslím, že Krym sa mal riešiť referendom pri rozpade ZSSR. Ci majú ten hlad neviem. Ukrajinu chceli mať vo svojej colnej únií, ale po západom podporovoanom Majdane, im zjavne došlo, že z toho nič nebude, tak potom prišlo na rad zabránenie vstupu do Nato a možno aj do EU. Neviem, či aj pre vstup do EU potrebuješ mať pod kontrolou celé územie alebo len pre vstup do Nato. Na viac Rusko jednoducho nemá.
Inak celkom súhlasím s tým, čo si napísal.
Čo sa týka toho zlého hladného ruska, súhlasím aj nesúhlasím. Za vojnu a zabratiu území ich odsudzujem, aj keď si myslím, že Krym sa mal riešiť referendom pri rozpade ZSSR. Ci majú ten hlad neviem. Ukrajinu chceli mať vo svojej colnej únií, ale po západom podporovoanom Majdane, im zjavne došlo, že z toho nič nebude, tak potom prišlo na rad zabránenie vstupu do Nato a možno aj do EU. Neviem, či aj pre vstup do EU potrebuješ mať pod kontrolou celé územie alebo len pre vstup do Nato. Na viac Rusko jednoducho nemá.
Inak celkom súhlasím s tým, čo si napísal.
4. 5. 2022 anonym
Takže si v podstate za to, že keď niektorý štát bude chc vnejaku dohodu so svojim susedom a ten sused nebude súhlasiť tak je to dôvod na vojnu, že.
A navyše vždy vtedy budeš podporovať útočníka.
A navyše vždy vtedy budeš podporovať útočníka.
4. 5. 2022 anonym
Ešte mi napíš kde tvrdím, že to je dôvod na vojnu, alebo že podporujem útočníka? Veď sám píšem, že ich za to odsudzujem.
Možno by bolo dobré najprv pozorne prečítať a porozumieť písanému textu a potom niečo prípadne napísať.
Ze si to ty, ktorý si nazval Kakaduho Putinovym teľaťom?
Možno by bolo dobré najprv pozorne prečítať a porozumieť písanému textu a potom niečo prípadne napísať.
Ze si to ty, ktorý si nazval Kakaduho Putinovym teľaťom?
4. 5. 2022 Miki
Rusko predstavuje ludsky odpad co len vedel zo zapadu brat ale samo zmluvy nedodrziavalo.
Vedia len okupovat vrazdit znasilnovat kradnut.
Za dosrziavanie uzemnej celistvosti Ukrajiny zobrali peniaze a podpisali zmluvu. Ukrajina bola neutralna kym ich ruske prasa nenapadlo..
Takze kto provokoval a nedodrzal zmluvy ale prachy za to zobral ? Zas len nacisticke Rusko.
Vedia len okupovat vrazdit znasilnovat kradnut.
Za dosrziavanie uzemnej celistvosti Ukrajiny zobrali peniaze a podpisali zmluvu. Ukrajina bola neutralna kym ich ruske prasa nenapadlo..
Takze kto provokoval a nedodrzal zmluvy ale prachy za to zobral ? Zas len nacisticke Rusko.
7. 5. 2022 Pedro7
Ukraj bola neutralna ?! Asi nie..!!! Je to taka ista skorumpovana krajna ako Russko ! Nepaci sa mi ako nas ich predstavitelia chcu vtiahnut do konfliktu a pritom pre odvratenie neurobili mozno skoro nic - Minsk sa asi nedodrziaval .. ze a za 8 rokov zbrojili o dusu + poradcovia usa - velmi im na tom uzemi strategicky zalezi ale velmi - na kube a v mexiku kebi Rusko robilo to iste tak je zle -
10. 5. 2022 bob
aha a preto dnes ludia u nas stoja o 5 rano na casenky k lekarom a nevie sa nic postavit na sekeru z eu .. aha... fakt tych 32 vyplieneneych krajin USA od korejskej vojny je fakticky nic...
zapad nam zavidel vsetko len sa porozprvaj s starymi rakusanmi ci nemcami ako nam zavideli kvalitne jedlo skolstvo ci zdravotnictvo...a inak zap eu uz poplatila dlhy s 2 ww ako nas rokradli a znicili ? to moralne anglicke ktore dalo nasu polovicu zlatu Wermachtu ... ? a tych 600000 slovakov pracujucich za hranicami si kde nechal ?
zapad nam zavidel vsetko len sa porozprvaj s starymi rakusanmi ci nemcami ako nam zavideli kvalitne jedlo skolstvo ci zdravotnictvo...a inak zap eu uz poplatila dlhy s 2 ww ako nas rokradli a znicili ? to moralne anglicke ktore dalo nasu polovicu zlatu Wermachtu ... ? a tych 600000 slovakov pracujucich za hranicami si kde nechal ?
4. 5. 2022 anonym
Ty si riadne strelený.
My sme boli s Ruskom 40 rokov a teda o žiadnom všeobecnom rozvoji a lepšej budúcnosti vtedy nemohla byť ani reč.
Každý štát, ktorý mal s Ruskom desaťročia niečo spoločné je dnes extrémne chudobný a zaostalý.
My sme sa našťastie ruského vplyvu dokázali zbaviť.
Toto sa v Kremli nedozvieš ty ruský kolaborant.
My sme boli s Ruskom 40 rokov a teda o žiadnom všeobecnom rozvoji a lepšej budúcnosti vtedy nemohla byť ani reč.
Každý štát, ktorý mal s Ruskom desaťročia niečo spoločné je dnes extrémne chudobný a zaostalý.
My sme sa našťastie ruského vplyvu dokázali zbaviť.
Toto sa v Kremli nedozvieš ty ruský kolaborant.
3. 5. 2022 anonym
Keby USA obchodovali v zemiakoch alebo vo vodke a zemiaky by boli svetovou menou ... stále budú mať najvyšší hrubý domáci zemiak a Rusko by bolo bez liehu
3. 5. 2022 apoliticky
no trepes nezmysly...ale jedno viem...ze pri tych idiotskych politikoch u nas a v EU...budeme coskoro bez plynu ...
3. 5. 2022 anonym
Nepomôže to odvrátiť ruskú porážku.
Nepomôže to ani odvrátiť ekonomickú krízu v Rusku.
Nepomôže to ani odvrátiť ekonomickú krízu v Rusku.
3. 5. 2022 apoliticky
si zhuleny?! nedristaj ! ...kriza je uz ale v EU !...a je to len zaciatok !
3. 5. 2022 anonym
Jaj, akože všetky zahraničné podniky z Ruska odišli, väčšina tovaru sa tam nemôže dovážať, ale túto podľa užitočného idiota apoliticky je to v poriadku a Rusku to len prospeje.
No ty sa teda riadne pchas Putinovi niekde. Načo si vlastne píšeš o apolitickosti?
No ty sa teda riadne pchas Putinovi niekde. Načo si vlastne píšeš o apolitickosti?
3. 5. 2022 kakadu
Iba podľa tvojich mokrých snov, lebo pravda je to,
že od roku 2014 si Rusi osvojili výrobné a technologické kompetencie,
ktoré im umožňujú realizovať celé výrobné reťazce,
od ťažby uhlia, ropy, plynu, rudy, mede, hliníka, cínu, titanu, vzácnych prvkov...,
až po tavbu kovov a výrobu ocele.... a spracovanie kovov,
po finálnu produkciu lietadiel, lodí, nákladných aut, traktorov...,
poľnohospodársk ach strojov, chemických zádodov
aj si Rusi osvojili výrobu finálnych chemických výrobkov,
pri plnej sebestačnosti v poľnohospodárstve a západné embarga inorujú Čína, India, majajzia, Turecko, Irán...., ktoré predstavuju viac ako 50% svetového HDP a 70% obyvateľstva.
že od roku 2014 si Rusi osvojili výrobné a technologické kompetencie,
ktoré im umožňujú realizovať celé výrobné reťazce,
od ťažby uhlia, ropy, plynu, rudy, mede, hliníka, cínu, titanu, vzácnych prvkov...,
až po tavbu kovov a výrobu ocele.... a spracovanie kovov,
po finálnu produkciu lietadiel, lodí, nákladných aut, traktorov...,
poľnohospodársk ach strojov, chemických zádodov
aj si Rusi osvojili výrobu finálnych chemických výrobkov,
pri plnej sebestačnosti v poľnohospodárstve a západné embarga inorujú Čína, India, majajzia, Turecko, Irán...., ktoré predstavuju viac ako 50% svetového HDP a 70% obyvateľstva.
4. 5. 2022 anonym
Ďalší užitočný putinov idiot.
Rusi si všetko osvojili, akurát teda od roku 2014 ich životná úroveň klesá a klesá.
Ale putinovi o tom ani muk, lebo nedostaneš výplatu za trolovanie a vypisovanie nezmyslov.
Ruská ekonomika "rastie a rastie" momentálne je už menšia ako ekonomika Talianska. To je čistý fakt, ty Putinove tela.
Rusi si všetko osvojili, akurát teda od roku 2014 ich životná úroveň klesá a klesá.
Ale putinovi o tom ani muk, lebo nedostaneš výplatu za trolovanie a vypisovanie nezmyslov.
Ruská ekonomika "rastie a rastie" momentálne je už menšia ako ekonomika Talianska. To je čistý fakt, ty Putinove tela.
4. 5. 2022 anonym
Síce Kakaduho fakt nemusím a považujem ho za troľa, tak ty si ďaľší trol a teľa. Ekonomiku pozeráš cez HDP v dolároch, ale v parite kúpnej sily to už zámerne zamlčíš, lebo ti to nevyhovuje.
Taliansko: $2,120.2 trillion (nominal), $2,697.1 trillion (PPP) (2021)
Russia:$1.71 trillion (nominal), $4.32 trillion (PPP) (2021)
A prečo neuznávam HDP v dolároch, lebo krajiny majú vlastnú národnú menu a môže ekonomika bežať rovnako, ale kurz meny ti poklesne dajme tomu na polovicu a zrazu máš polovičné HDP v dolároch.
Toto je aj prípad Ruska.
Júl 2014 - 35 rublov za 1 USD
Júl 2020 - 70 rublov za 1 USD
Zrazu máš polovičné HDP v dolároch, pričom ekonomika ti môže bežať rovnako alebo len mierne poklesnúť. Veď keby ti reálne padla ekonomika o 50%, tak máš obrovské nepokoje. Stačí si pozrieť, čo sa dialo v Grécku a tam im padla ekonomika len o 20-25% počas finančnej krízy.
Ako sú na tom Rusi teraz neviem, no určite horšie ako pred vojnou, ale aby sa aj v PPP dostali pod Taliansko, tak to by im ekonomika musela klesnúť o 38%.
Taliansko: $2,120.2 trillion (nominal), $2,697.1 trillion (PPP) (2021)
Russia:$1.71 trillion (nominal), $4.32 trillion (PPP) (2021)
A prečo neuznávam HDP v dolároch, lebo krajiny majú vlastnú národnú menu a môže ekonomika bežať rovnako, ale kurz meny ti poklesne dajme tomu na polovicu a zrazu máš polovičné HDP v dolároch.
Toto je aj prípad Ruska.
Júl 2014 - 35 rublov za 1 USD
Júl 2020 - 70 rublov za 1 USD
Zrazu máš polovičné HDP v dolároch, pričom ekonomika ti môže bežať rovnako alebo len mierne poklesnúť. Veď keby ti reálne padla ekonomika o 50%, tak máš obrovské nepokoje. Stačí si pozrieť, čo sa dialo v Grécku a tam im padla ekonomika len o 20-25% počas finančnej krízy.
Ako sú na tom Rusi teraz neviem, no určite horšie ako pred vojnou, ale aby sa aj v PPP dostali pod Taliansko, tak to by im ekonomika musela klesnúť o 38%.
4. 5. 2022 anonym
Prepocet na paritu kupnej sily hovori skor o kupnej sile, ako o velkosti alebo vykone ekonomiky. Parita kupnej sily vzdy vychadza lepsie pre ten stat, ktory ma nizku hladinu prijmov. Je to preto, lebo tovary a sluzby, ktore potrebuju vela ludskej prace sa v chudobnych statoch predavaju lacnejsie ako v bohatych statoch.
Takze v chudobnom state sice mas holica, ktory zakaznikov ostriha lacno, ale je to aj preto, ze samotni zakaznici nemaju dost penazi.
No a velkost ekonomiky sa porovnava predovsetkym v nominalnej hodnote za ktoru je tovar mozne predat alebo ocenit. Standardom je teda nominalne HDP v dolaroch.
Dalej predpokladame, ze velkost ekonomiky suvisi aj s bohatstvom ekonomiky a jej obcanov, a s porovnanim ich bohatstva so zahranicim. Aj pri vzajomnom cestovani.
Tebe by napriklad pri pouzivani PPP vychadzalo, ze africke staty su na tom velmi dobre, lebo ich ludia si spravia vsetko sami alebo to kupia lacno, co ale pri porovnani so zahranicim vobec nie je pravda. Africki obyvatelia by si za svoje bohatstvo napriklad v Rakusku nekupili skoro nic, ale rakuski obcania by si v Afrike dovolili kupit hocico, vratane nehnutelnosti. Cize prepocet na PPP ti znizuje priepastny rozdiel a nedovoluje ti presnejsie porovnat skutocnost, tak ako to dovoluje nominalny HDP v dolaroch.
Nominalne HDP tiez nie je presne, ani to od neho nikto nevyzaduje, ale na ucel porovnania velkosti/dolezitost i/bohatstva ekonomik 2 statov je urcite presnejsie ako HDP cez PPP.
Takze v chudobnom state sice mas holica, ktory zakaznikov ostriha lacno, ale je to aj preto, ze samotni zakaznici nemaju dost penazi.
No a velkost ekonomiky sa porovnava predovsetkym v nominalnej hodnote za ktoru je tovar mozne predat alebo ocenit. Standardom je teda nominalne HDP v dolaroch.
Dalej predpokladame, ze velkost ekonomiky suvisi aj s bohatstvom ekonomiky a jej obcanov, a s porovnanim ich bohatstva so zahranicim. Aj pri vzajomnom cestovani.
Tebe by napriklad pri pouzivani PPP vychadzalo, ze africke staty su na tom velmi dobre, lebo ich ludia si spravia vsetko sami alebo to kupia lacno, co ale pri porovnani so zahranicim vobec nie je pravda. Africki obyvatelia by si za svoje bohatstvo napriklad v Rakusku nekupili skoro nic, ale rakuski obcania by si v Afrike dovolili kupit hocico, vratane nehnutelnosti. Cize prepocet na PPP ti znizuje priepastny rozdiel a nedovoluje ti presnejsie porovnat skutocnost, tak ako to dovoluje nominalny HDP v dolaroch.
Nominalne HDP tiez nie je presne, ani to od neho nikto nevyzaduje, ale na ucel porovnania velkosti/dolezitost i/bohatstva ekonomik 2 statov je urcite presnejsie ako HDP cez PPP.
4. 5. 2022 anonym
Ako pekne napisane, ale stale mi to pripada diskutabilne. Staci aby tvoja mena stratila napriklad 50% hodnoty a zrazu ti vykon ekonomiky klesol o polovicu, pricom sa nic nezmenilo. Dovoz sa sice predrazil a v cudzine si kupis menej, ale to je tak vsetko.
5. 5. 2022 Pedro7
V 2009 ked som pracoval v U.K som si za cca 50£ kupil viac statkov- tovarov - sluzieb ako napr. vo Francuzsku, Nemecku , ale v tej dobe na SK (kedze vtedy bol akurat cerstvo prechod na€) este celkom dost. Briti vobec maju specificky vnutorny trh.
Za tych 10-12 rokov na sk len taka sluzba - panske strihanie islo hore z cca 3€ na 7€ len taky fukot. V 1999 v Nemecku stal kebab cca 5 DM - ked presli na € stal 3€ ale o 3 roky raketovo 5€ !!! Cize je to odrb na obyvatelstvo - ked nekto mal na ucte 100 000 DM a boli mu zamenene na 50 000€ a ceny sa hned vratili na markove - tak prisiel o vela !! HDP je blbost
Za tych 10-12 rokov na sk len taka sluzba - panske strihanie islo hore z cca 3€ na 7€ len taky fukot. V 1999 v Nemecku stal kebab cca 5 DM - ked presli na € stal 3€ ale o 3 roky raketovo 5€ !!! Cize je to odrb na obyvatelstvo - ked nekto mal na ucte 100 000 DM a boli mu zamenene na 50 000€ a ceny sa hned vratili na markove - tak prisiel o vela !! HDP je blbost
3. 5. 2022 hudec.valent@zmail.sk
Veľmi dobrý ťah Ruska ! Znamená po už uplatnených zmenách v platbách za plyn a ropu
kolaps amerického dolára "krytého" len papierom na ktorom je vytlačený...
3. 5. 2022 kakadu
Včera dosiahol historický rekord 170 miliónov kubíkov plynu za 24 hodín,
prietok do Nemecka,
ruského zemného plynu cez Severný potok I. Nord Stream I.,
čo by zodpovedalo ročnému výkonu 62 miliárd kubíkov plynu,
tada 7 miliárd nad plánovanú kapacitu plynovodu.
prietok do Nemecka,
ruského zemného plynu cez Severný potok I. Nord Stream I.,
čo by zodpovedalo ročnému výkonu 62 miliárd kubíkov plynu,
tada 7 miliárd nad plánovanú kapacitu plynovodu.
3. 5. 2022 anonym
Gratulujem. A pointa tvojho príspevku je? Budem mať plyn lacnejší, skončí vojna, či?
3. 5. 2022 kakadu
Nemci, ktorí majú ruský plyn za dohodnutú cenu, 350€/1000 kubíkov
viac zarobia na tuposti Poliakov a Čechov,
ktorým Nemci plyn reexportujú, za trhové spotové ceny
viac zarobia na tuposti Poliakov a Čechov,
ktorým Nemci plyn reexportujú, za trhové spotové ceny
3. 5. 2022 anonym
To bolo aj pred vojnou minulý rok. Takže?
4. 5. 2022 Pedro7
Takze sa treba zamysliet nad Solidarnostou - hlavne v buducnosti -!! Ked nebudu mat nemci dostatocne plyn - tak ho nebudu dodavat dalej - tak ako ukraina si brala plyn, nemcurom chybali respiratory tak si zobrali tie co mali ist k nam - su to len kecy a hladkania po ramene, potlapkavania a pritakavania, najest sa, nieco naslopat - samittovat a hajde leteckymi specialmi domov - su to ludia odtrhnuti od reality ale poslanci eu parlamentu sa v piatok este zapisu do prezencky - koli prachom a o 11:00 uz su na ceste do rodnych viesok - o ECBanke ani nerozpravam co za blbosti za poslednych 10 rokov nastvarala - a mame to tu - infla by bola aj bez konflitu !!!!
3. 5. 2022 kakadu
Preto cena plynu v EÚ rastie,
lebo dnes Rusi nemajú dosť plynu pre NATO nepriateľov,
lebo Rusi od EÚ už odklonili 180 miliárd kubíkov plynu ročne.
lebo popri plynovodoch, ktorými potečie plyn z Ruska do Číny,
-Sila Sibíri 1, s kapacitou 40 miliárd kubíkov plynu ročne,
-Sila Sibíri 2 s kapacitou 40 miliárd Kubíkov plynu ročne,
ktoré sú zatiaľ napĺňané z plynovodov Sachalin,
Rusko buduje prepojenie týchto plynovodov s náleziskom Jamal,
z ktorého mal ruský zemný plyn tiecť do EÚ, cez Nord Streem I. a II.
A zároveň Rusko dokončuje plynovod Sila Sibíri 3,
ktorým presmeruje plyn z EÚ cez Mongolsko plynovodom Суk 6;уз Воl 9;тоl 2;
do Číny,
s kapacitou 55 miliárd kubíkov plynu ročne,
ktorého existenciu nám mediálna prestitúcia úplne zatajila,
a ktorý Rusi budú napĺňať plynom, z náleziska Jamal,
ktorý mal pretekať do EURópy cez plynovod Nord Stream 2,
https://www.you tube.com/watch?v=GLDs o4FZ9N0
Po útokoch EURo-triumfalistov proti ruskému plynovodu Nord Streem II,
Rusi v Ust-Luga začali výstavbu najväčší chemický závod,
v ktorom Rusi spotrebujú 45 miliárd kubíkov plynu ročne,
ktorý mohol tiecť do EÚ a zaručovať energetickú bezpečnosť EÚ,
rovnaký závod Rusi budujú na Amure.
lebo dnes Rusi nemajú dosť plynu pre NATO nepriateľov,
lebo Rusi od EÚ už odklonili 180 miliárd kubíkov plynu ročne.
lebo popri plynovodoch, ktorými potečie plyn z Ruska do Číny,
-Sila Sibíri 1, s kapacitou 40 miliárd kubíkov plynu ročne,
-Sila Sibíri 2 s kapacitou 40 miliárd Kubíkov plynu ročne,
ktoré sú zatiaľ napĺňané z plynovodov Sachalin,
Rusko buduje prepojenie týchto plynovodov s náleziskom Jamal,
z ktorého mal ruský zemný plyn tiecť do EÚ, cez Nord Streem I. a II.
A zároveň Rusko dokončuje plynovod Sila Sibíri 3,
ktorým presmeruje plyn z EÚ cez Mongolsko plynovodom Суk 6;уз Воl 9;тоl 2;
do Číny,
s kapacitou 55 miliárd kubíkov plynu ročne,
ktorého existenciu nám mediálna prestitúcia úplne zatajila,
a ktorý Rusi budú napĺňať plynom, z náleziska Jamal,
ktorý mal pretekať do EURópy cez plynovod Nord Stream 2,
https://www.you tube.com/watch?v=GLDs o4FZ9N0
Po útokoch EURo-triumfalistov proti ruskému plynovodu Nord Streem II,
Rusi v Ust-Luga začali výstavbu najväčší chemický závod,
v ktorom Rusi spotrebujú 45 miliárd kubíkov plynu ročne,
ktorý mohol tiecť do EÚ a zaručovať energetickú bezpečnosť EÚ,
rovnaký závod Rusi budujú na Amure.
3. 5. 2022 Jir
Nechme Putina snít a koukněme na diskusi na YT, kde se mluví i o tomto nápadu: Je stabilita RUBĽA potemkinovská? Má zmysel hovoriť o cene rubľa? Okráda ruská centrálna banka?
3. 5. 2022 anonym
Tento tvoj komentár som tu už videl viackrát. Niečo iné nemáš?
Prečo nedáš niečo aj na USD alebo EURO? Ich centrálne banky tlačia kvantá peňazí, takže sami okrádajú vlastné obyvateľstvo cez infláciu.
To ti prečo nevadí, veď nežiješ v Rusku a neplatíš ich menou.
Prečo nedáš niečo aj na USD alebo EURO? Ich centrálne banky tlačia kvantá peňazí, takže sami okrádajú vlastné obyvateľstvo cez infláciu.
To ti prečo nevadí, veď nežiješ v Rusku a neplatíš ich menou.
3. 5. 2022 anonym
Pri výmennom kurze 75 RBUbľov/ 1 US dolár
bolo HDP Ruska 1.710 miliárd USD
čo predstavovalo reálnu výkonnosť ekonomiky Ruska,
podľa parity kúpnej sily 4.32 miliárd US dolárov
to znamená, že skutočná hodnota RUBľa bola v roku 2021 až 2,512 krát vyššia
vypočítaná ako pomer HDP PPP ku HDP 4.320/1.720=2,512
bolo HDP Ruska 1.710 miliárd USD
čo predstavovalo reálnu výkonnosť ekonomiky Ruska,
podľa parity kúpnej sily 4.32 miliárd US dolárov
to znamená, že skutočná hodnota RUBľa bola v roku 2021 až 2,512 krát vyššia
vypočítaná ako pomer HDP PPP ku HDP 4.320/1.720=2,512
3. 5. 2022 anonym
Parita kúpnej sily nemá vôbec nič so skutočnou hodnotou meny štátu. Dostuduj si tieto základy.
3. 5. 2022 anonym
Ja by som povedal, že parita kúpnej sily skôr odzrkadluje výkonnosť ekonomiky, či sa mýlim?
Na druhú stranu, vieme vôbec určiť reálnu hodnotu akejkolvek meny?
Na druhú stranu, vieme vôbec určiť reálnu hodnotu akejkolvek meny?
3. 5. 2022 anonym
Výkonnosť ekonomiky odzrkadľuje výška hdp na obyvateľa.
3. 5. 2022 anonym
V dolároch, či v parite kúpnej sily?
A aj tak, čo je vlastne tá výkonnosť ekonomiky?
Napríklad USA je najvacsia ekonomika, pritom HDP im tvorí z 2/3 spotreba, ci tak nejak.
Import výrazne prevyšuje export. Zadĺženosť je vysoká, ako domácnosti tak aj státu, statny deficit je tiez vysoký.
A keď si pozrieš HDP a HDP na obyvateľa, tak super bohatá krajina, ktorá reálne žije na dlh.
A aj tak, čo je vlastne tá výkonnosť ekonomiky?
Napríklad USA je najvacsia ekonomika, pritom HDP im tvorí z 2/3 spotreba, ci tak nejak.
Import výrazne prevyšuje export. Zadĺženosť je vysoká, ako domácnosti tak aj státu, statny deficit je tiez vysoký.
A keď si pozrieš HDP a HDP na obyvateľa, tak super bohatá krajina, ktorá reálne žije na dlh.
3. 5. 2022 kakadu
To, čo ty vieš o Potemkinovi, je porucha vedomia,
ktorú v západnej tlači a na cárskom dvore v Petrohrade,
za pomoci Britských diplomatov, rozšíril osobný nepriateľ Potemkina,
Kirill Razumovskij, ktorý trpel pocitom menejcennosti,
lebo Razumovskij bol iba provinčný Urer, teda nepriateľ Ruskej šľachty,
s bezvýznamným úradom v zapadlej Malorusi Černihivskej oblasti,
ktorý nenávidel Potemkina preto, že Potemkin mal pomer s cisárovnou Jekaterinou II.
a cisárovna dala Potemkinovi vysoké právomoci,
na budovanie miest a pevností v Novorusku a na Kryme, ako Cherson, Odesa, Sevastopoľ...,
čo Briti ohováračskou kampaňou proti Potemkinovi chceli zmariť,
lebo cez Odesu a Novorusko,
sa Briti za pomoci krymských Tatáov a Turkov,
chceli dostať do povodia Dnepra a cez Krym do povodia Donu a Volgy
Pripomeňme si dejinnú udalosť:
V roku 1787 na ceste po Novorusku a Krymu,
ktoré vybudoval Potemkin, vrátane pevnosti Chrerson, a mestá Sevastopoľ, Odesa
Katarínu Veľkú sprevádzal rakúsky cisár Jozef II.,
ktorý prejavoval vďaky zato, že Rusi v roku 1760 dobyli Berlín
a tým Rusko obhájilo právo rakúskej cisárovnej Márie Terézie na dedičstvo,
ktoré jej chceli uprieť Prusi a ich spojenci AngloSasi Briti.
ktorú v západnej tlači a na cárskom dvore v Petrohrade,
za pomoci Britských diplomatov, rozšíril osobný nepriateľ Potemkina,
Kirill Razumovskij, ktorý trpel pocitom menejcennosti,
lebo Razumovskij bol iba provinčný Urer, teda nepriateľ Ruskej šľachty,
s bezvýznamným úradom v zapadlej Malorusi Černihivskej oblasti,
ktorý nenávidel Potemkina preto, že Potemkin mal pomer s cisárovnou Jekaterinou II.
a cisárovna dala Potemkinovi vysoké právomoci,
na budovanie miest a pevností v Novorusku a na Kryme, ako Cherson, Odesa, Sevastopoľ...,
čo Briti ohováračskou kampaňou proti Potemkinovi chceli zmariť,
lebo cez Odesu a Novorusko,
sa Briti za pomoci krymských Tatáov a Turkov,
chceli dostať do povodia Dnepra a cez Krym do povodia Donu a Volgy
Pripomeňme si dejinnú udalosť:
V roku 1787 na ceste po Novorusku a Krymu,
ktoré vybudoval Potemkin, vrátane pevnosti Chrerson, a mestá Sevastopoľ, Odesa
Katarínu Veľkú sprevádzal rakúsky cisár Jozef II.,
ktorý prejavoval vďaky zato, že Rusi v roku 1760 dobyli Berlín
a tým Rusko obhájilo právo rakúskej cisárovnej Márie Terézie na dedičstvo,
ktoré jej chceli uprieť Prusi a ich spojenci AngloSasi Briti.
3. 5. 2022 anonym
Kto okrádal celý svet doteraz, tak to bolo USA, ktoré cez centrálnu banku tlačilo
vagóny dolárov ničím nekrytých, takže žilo vlastne na úkor celého sveta, ktorý doláru
dôveroval a má majetok v dolároch. Ale chvála Bohu táto zlodejina opatreniami Ruska a aj Číny to už čoskoro skončí...
vagóny dolárov ničím nekrytých, takže žilo vlastne na úkor celého sveta, ktorý doláru
dôveroval a má majetok v dolároch. Ale chvála Bohu táto zlodejina opatreniami Ruska a aj Číny to už čoskoro skončí...
3. 5. 2022 anonym
Ten parazitizmus zdedili po svojich predkoch, po Britoch. Anglosasi sú rasa sarančov. Kam vstúpila ich noha ostala len spúšť a po pôvodných obyvateľov iba spomienka.
| 1/2 | staršie |
