Názory čitateľov
Dva pohľady na chudobu: Predpoklad úspechu, či dôsledok kapitalizmu?
28. 8. 2013 anonym
Trošku mimo je porovnanie hneď v prvých vetách, že v 19 - tom storočí žilo z 1 dolára xy počet ľudí a v dnešnej dobe je to 4 x menej. Lenže reálna hodnota dolára za ten čas klesla oveľa viac ako 4 - krát, a počet obyvateľov neuveriteľne narástol práve tam, kde nemajú takmer žiadny príjem, takže všetky ďalšie úvahy okolo toho sú postavené na nesprávnom tvrdení.
26. 8. 2013 WannabeeP
Marx hovoril o relatívnom zbedačovaní, nie o absolútnom. Znamená to rast príjmov pre nevlastníkov , ale pomalší ako zisky vlastníkov.
Viac vykorisťovaný je proletár Severu lebo je produktívnejší ako proletár Juhu. Bohatstvo vlastníkov vzniká legalizovanou krádežou buržoáznym parlamentom - ide o privlastňovanie si nezaplateného poracovného času nevlastníkov.
Viac vykorisťovaný je proletár Severu lebo je produktívnejší ako proletár Juhu. Bohatstvo vlastníkov vzniká legalizovanou krádežou buržoáznym parlamentom - ide o privlastňovanie si nezaplateného poracovného času nevlastníkov.
20. 8. 2013 anonym
neviem či sa to oplatí písat ale dejiny hovoria niečo iné kapitalizmus bol vždy v kríze a pracujúci lud stále v chudobe obrovské množtvo nezamestnaných si vytvorily svoje strany a tvrdo išly za svoji cielom bola povinná zamestnanost a kapitalistom bol z národnený majetok dnes by slováci byvali v slamených chatrčiach ked by nedošlo k politickým z menám v štyriciatom ôsmom za vlády totality pracujúci dostal byt a mal životné istoty dnes sa dostane peniaze aby neskapal slová v osemdesiatom deviatom postavené na to že čakal som v rade na banány a pomaranče preto je za kapitalizmus je teraz pracujúci si to nemôže dovolit sedemdesiat pet percent penazí bere pracujúcim vláda teda čo su to za vlady a poslanci dejiny hovoria to čo bolo kapitalisti boli zlikvidovaný lebo vykoristovali pracujucich vid rusko gulaky asi pre niečo tam boli ked niekto nechápe suvislosti prečo bola diktatura nepochopíl nič ked sa rubal les lietajú triesky pravda je v chudobe a je otazkov krátkych dní ked sa bude z národnovat rozkradnutý narodny majetok na slovensku slováci už pochopily v jednote je sila a kapitalisti su kobilky ktorých nezaujíma pracujuci človek ale slovenský majetok a lahká pracovná sila vid z ničená ekonomika po všedkých stránkacha prestahovaná na západ atd.
20. 8. 2013 anonym
V gulagoch boli najčastejšie OBYČAJNI a obyčajne nevinní ľudia, teda, okrem čistých kriminálnikov...
Ostatné sú trepanice exsúdruha.ľuboš
Ostatné sú trepanice exsúdruha.ľuboš
21. 8. 2013 Tssssssssss
no jasne, preto v zbombardovanom nemecku dnes vsetci tru biedu vsak? Zapadny nemci nemali komunizmus a stale mali vacsi blahobyt ako vychodny komunisticky nemci. V podstate do 10 rokov boli znovu vyspela a nanovo vybudovana krajina, zatial co u nas sa to vsetko prejavilo az v 70 a 80 rokoch teda po 30 rokoch od skoncenia vojny SPAMATAJ SA !!!
24. 8. 2013 igi
ale kolko do zapadneho nemecka napchali amici dolarikov aby sa dostali na taku uroven...
28. 8. 2013 anonym
Predtým bola obrovská súťaž medzi západným a východným svetom. Preto sa aj na západe mali pracujúci veľmi dobre, mali vysoké mzdy, dlhé dovolenky, platené voľno v práci 1-2 dni v mesiaci, ak sa zamestnanec zle cítil, úľavy pre zamestnané matky - najmä možnosť skráteného úväzku, úžasné diéty na pracovných cestách, možnosť zahrňovať si do zdaniteľných nákladov nielen obed, ale celé hostiny - takže ak prišiel podnikateľ z Rakúska alebo Nemecka na Slovensko, bol štedrý a pohostinný a vôbec netajil, že veď to si dá do nákladov firmy, keď to bol len zamestnanec, tak účty si vyúčtoval ako cestovné diéty. Ak prišli príbuzní z východného bloku navštíviť rodinu do Západného Nemecka, tak štát /určite v prípade splnenia nejakých podmienok/ dal domácim príspevok, aby sa mohli o príbuzných z východu na úrovni postarať. Dnes, keď východný blok padol, západný svet získal nové trhy, väčšie zisky a lacnú pracovnú silu z východu, sa situácia pre zamestnancov radikálne mení stále k horšiemu. Ale šikovným patrí svet, treba sa zdokonaľovať, a to najmä v oblastiach, ktoré sú žiadané, aj keď sú náročnejšie.
20. 8. 2013 anonym
To sa začína od študenta,ktorý študent ma zabespeku v rodine je odvažnejší aj keď vtej hlave ma menej.Keď vyštudujú potom zistia,že ten ktorý ma menej v hlave ma zabespeku bez snahy.Tí dobre vyštudovaní čo majú vtej hlave viac mudrosti, pozvu ich na pohovor do zamestnania a vtedy sú zaskočení na jedno miesto 70 Ing je to fraška
Načo ich pozyvajú na pohovor, aby sa im vysmievali?
Tak zistia, v čom je ta poctiva práca ? To je všetko špekulacia!!
20. 8. 2013 Tsssssssss
Tvoj prispevok je typicky prejav obmedzeneho myslenia
29. 8. 2013 marhula
tssssss....ty si dokonalý produkt tejto doby: povrchný, drzý, prázdny ale zato sebavedomý....a daj si ešte ďalších 10 nickov...he he
20. 8. 2013 simon
ocakavam na tomto webe kvalitnejsie clakny neviem skade sa preberaju ale je to polutovaniahodny clanok nahravajuci urcitemu zmyslaniu a masirovaniu urcitej vrstvy...prosto onania nahrubsieho zrna. Mrzi ma to ked taketo vidim v dennej "tlaci". ploche a primitivne...ked uz sa tam hovori o pokroku tak tento clanok patri niekde do ...tresnem 70. rokov minuleho storocia...
20. 8. 2013 Tsssssssss
co ty ocakavas to nikoho nezaujima :D
20. 8. 2013 ľuboš
Je to doslova hlúpy a NEBEZPEČNY článok, ktorý doslova vymýva mozgy...:(
Takže: 1 USD koncom min. storočia mal úúúúplne inú kúpnu silu ako dnešný USD..., takže porovnávať týmto videním sveta....čistá hlúposť.
............... ......
Chudobní si vraj môžu sami za chudobu... dalšia stupidita. Zoberiem 10000 "najvzdelanejších" ľudí, lekárov, vedcov, právnikov, inzinierov.... a vysadím do takej tajgy, alebo gulagu, či púšte.... atd.
.....
Budem vééééľmi zvedavý, ako im narastie životná úroveň, ked nebudú mať pristup k vode, el. energii...., samozrejme, môžu si všetko zabezpečiť sami.
....Iba z toho, čo "les dal".
----
Už sa chápeme? Bohatí môžu byť po IBA preto, že sa o ten podiel z bohatstva Zeme zobralo iným.
Inak to nie je ani možné.
Takže: 1 USD koncom min. storočia mal úúúúplne inú kúpnu silu ako dnešný USD..., takže porovnávať týmto videním sveta....čistá hlúposť.
............... ......
Chudobní si vraj môžu sami za chudobu... dalšia stupidita. Zoberiem 10000 "najvzdelanejších" ľudí, lekárov, vedcov, právnikov, inzinierov.... a vysadím do takej tajgy, alebo gulagu, či púšte.... atd.
.....
Budem vééééľmi zvedavý, ako im narastie životná úroveň, ked nebudú mať pristup k vode, el. energii...., samozrejme, môžu si všetko zabezpečiť sami.
....Iba z toho, čo "les dal".
----
Už sa chápeme? Bohatí môžu byť po IBA preto, že sa o ten podiel z bohatstva Zeme zobralo iným.
Inak to nie je ani možné.
20. 8. 2013 vajco
1 dolar z roku 1800 je eqvivalentný k takmer 19 dolarom dnes. Čiže jeho kúpna sila klesla viac ako 19-násobne !!!!!
29. 8. 2013 glanc
aj to si ešte podhodnotil, oficiálne sa uvádza že 1 USD z roka 1913 má dnes hodnotu 23,60 USD www.usinflation...
No skutočné inflácia je ešte ovela vyššia, stačí sa pozrieť na ceny napríklad luxusných výkonných áut v Británii len pred pár desaťročiami (koniec 60-tych rokov) kedy stál nový Jaguar okolo 1400 GBP a Aston Martin okolo 2700 GBP.
Takisto pozemky v súčasných lukratívnych mestách pred 200 rokmi sa dali kúpiť za pár drobných - stovák alebo tisícok (USD,..) .
Klikol som si na zdroj článku, a dokonca ani ten si nedal prácu prepočítať historický dolár na súčasnú hodnotu (či naopak).
ďalšie matematické bludy ani netreba komentovať - však aj my sme tu za socializmu všetci žili pod 1 dolár denne na hlavu, kedy jeho trhová hodnota bola aj 40-50 korún/USD..
Inak je pravda že v minulosti bola väčšina populácie v úplnej chudobe, no dnešná chudoba má má inú formu, je stále velmi rozšírená a takisto nie je príliš zážitok v nej prežívať (či už v Ázii, Afrike, Amerike, alebo Európe).
No skutočné inflácia je ešte ovela vyššia, stačí sa pozrieť na ceny napríklad luxusných výkonných áut v Británii len pred pár desaťročiami (koniec 60-tych rokov) kedy stál nový Jaguar okolo 1400 GBP a Aston Martin okolo 2700 GBP.
Takisto pozemky v súčasných lukratívnych mestách pred 200 rokmi sa dali kúpiť za pár drobných - stovák alebo tisícok (USD,..) .
Klikol som si na zdroj článku, a dokonca ani ten si nedal prácu prepočítať historický dolár na súčasnú hodnotu (či naopak).
ďalšie matematické bludy ani netreba komentovať - však aj my sme tu za socializmu všetci žili pod 1 dolár denne na hlavu, kedy jeho trhová hodnota bola aj 40-50 korún/USD..
Inak je pravda že v minulosti bola väčšina populácie v úplnej chudobe, no dnešná chudoba má má inú formu, je stále velmi rozšírená a takisto nie je príliš zážitok v nej prežívať (či už v Ázii, Afrike, Amerike, alebo Európe).
20. 8. 2013 saparat
škoda že ide len o teórie... v súčasnosti je snaha o umelé šírenie chudoby a umelé zhromažďovanie bohatstva u úzkej skupiny ľudí. Zdrojov na potlačenie chudoby je dostatok a dokonca viac ako je potrebné, chýba už iba zmeniť myslenie ľudí. Chudoba musí byť, inak nebudú multimiliardári.... oni nedovolia ľuďom slušne žiť, inak nebudú mať koho cicať....
20. 8. 2013 ľuboš
Na chybe nie sú boháči, ale vlády, ktoré si ich vytvoria..., pretože ministri, predsedovia vlád, výkonná moc predá aj mater do otroctva, len aby oni si mohli "zarobiť" pre 5 generácii dopredu.
...
Státom momentálne vládnu oligarchovia, ani SVK nie je výnimkou, prakticky celé Slovensko je majetkom úzkej skupiny ľudí, cca 200-300 kusov má majetok okolo 90% republiky. A to som ešte optimista.
.....
Miliardári, ktorí zarobili svoje mld REALNYM výkonom, nie tunelovaním a vykradnutím státov...., tým patria pomníky, nie predsedom vlád.:)
...
Státom momentálne vládnu oligarchovia, ani SVK nie je výnimkou, prakticky celé Slovensko je majetkom úzkej skupiny ľudí, cca 200-300 kusov má majetok okolo 90% republiky. A to som ešte optimista.
.....
Miliardári, ktorí zarobili svoje mld REALNYM výkonom, nie tunelovaním a vykradnutím státov...., tým patria pomníky, nie predsedom vlád.:)
20. 8. 2013 saparat
Aj keď úplne nesúhlasím, je to jedno. Systém je zlý a uberá sa ešte horším smerom... Od 89 roku to ide len dole vodou, od kolapsu nás oddeluje len rastúci štátny dlh... politici s ich oligarchami rozkrádajú v súčasnosti minimálne 50% štátnych peňazí, je jedno kto vládne, a to sa nedá udržať.
S posledným odseku z ve+kej časti súhlasím, ale neviem prečo by sme stavali pomníky nejakým miliardárom, sú to obyčajní ľudia, a poctivých miliardárov je minimum možno 1%.
S posledným odseku z ve+kej časti súhlasím, ale neviem prečo by sme stavali pomníky nejakým miliardárom, sú to obyčajní ľudia, a poctivých miliardárov je minimum možno 1%.
20. 8. 2013 PravdaJeTaka
Svet nefunguje na nulovom principe. To ze sa ma niekto dobre, neznamena ze sa iny musi mat zle! (to bohuzial komunisti silno vstepili ludom do hlav) To je presne ten problem zmyslania chudobnych, stale si ospravedlnovat svoju neschopnost uspechom druhych. (tzv vykoristovanie) Typicke reci ako, nie kazdy môze byt doktor, pravnik, bankar atd. Pravda je taka ze kazdy nim môze byt, len nie kazdy nim aj bude. Preco nim nebude si musi zodpovedat kazdy sam. Vacsinou but nim nechce byt, alebo sa vyhovara keby som mal to ci ono, bla bla bla.
20. 8. 2013 saparat
Pozri sa reálne na svet... na to aby sa pár ľudí malo veľmi dobre musí veľa ľudí trieť biedu. To čo si tu napísal sú bľabotanice. Všetkého je dostatok (zatiaľ) len sa to zle prerozdeľuje... nezaujíma ma čo vštepovali komunisti, zaujíma ma to, čo vidím. ak budeme všetci doktori a právnici, nebudeme sa mať všetci dobre to musíš uznať sám, lebo nie všetci budú liečiť a obhajovať. je zlý systém a popísal som ho v príspevku na ktorý si reagoval. A hlavne, tí čo hodnoty vytvárajú majú ovela menej ako tí čo pracujú s fitkívnymi hodnotami - tento systém musí padnúť, inak bude velmi veľa chudoby.
20. 8. 2013 TakaJePravda
bla bla bla, ale system nieje zly, lebo system nevznika sam! System vytvoria ludia, takze zase vyhovorky!!! Mam sa zle, lebo system je zly :D Kto tvori ten system ? Na slovensku to nieje nahodou 5,5 mil obyvatelov? Krajina sa ma zle, lebo ludia sa maju zle, ale krajina sa nebude mat lepsie pokial sa ludia nebudu mat lepsie. Blahobyt od statu nepride, pretoze stat je len pravna forma v nasom pripade 5,5 mil obyvatelov! Teda defacto zdrap papiera. Jedine riesenie je ze si ludia vybuduju blahobyt samy, lebo od zdrapu papiera logicky blahobyt nepride. To ze je korupcia, hlupe zakony su vyhovorky, pretoze kto dava tie uplatky ? system ? Nie ludia!!! Kolko poznas ludia, ktory dali doktorovi uplatok ? Su ty ludia politici? Asi nie ! Preco ho dali, ked kazdy jeden bude verejne deklarovat ze je ochotny bojovat proti korupcii? Zakon je zly ? Osobne som nevidel protest za zmenu nejakeho zakonu, vacsinou su to len frasky na styl "berieme si spat svoju krajinu" a hadzanie bananov po ulici! Zaver je taky, ze je tak ako je a lepsie samo nepride! Ak chces pohnut svetom, musis pohnut najprv sebou ! Vies preco ? lebo ty si ten "svet" ! Preco toho slovaci niesu schopny? Odpoved je aj v clanku! Vzdelanie (myslim vedomosti nie absolvovanie skoly), sebavedomie, zaujem o veci verejne, rozhladenost (vacsina slovakov su zaostalci, ktory ked niecomu realne nerozumeju tak to zosmiesnuju alebo kriminalizuju) Jasne ze vsetci nebudu doktory, lebo nie kazdy nim chce byt. Pointa je v tom ze nim kazdy môze byt, len sa musi snazit a pracovat na sebe a je jedno s akych socialnych pomerov prisiel. Vacsinou sa ludia nestavaju uspesny len preto, ze su zaostaly a nesebavedomy. Nic co sa neda casom pri troche usilia zmenit. Nemusis tomu verit, ale realne ak by sa ludia nehambili, tak by boli aj zarobky vyssie.
20. 8. 2013 ľuboš
hm..., v takej Amerike by si véééľmi rychlo pochopil, že samýliš.
21. 8. 2013 Tssssssss
nezijes v amerike, tu mimo velkeho mnostva veci je skolstvo v podstate bezplatne a aj ked nepracujes tak mas zabezpecenu plnohodnotmu zdravotnu starostlivost.
28. 8. 2013 anonym
Nuž poučenie z histórie je také, že nič sa nemá prepínať, o čom hovorí aj príslovie, že žiaden strom do neba nerastie. Do Egypta chodilo veľa turistov a kto mal oči, ten videl ten kontrast: nádherné luxusné hotely a celé rezorty a úžasná chudoba okolo. Aj zamestnanci hotelov, hoci pekne oblečení, slušní, úslužní a milí mali hrozne malé platy a žili v chudobe. Proste štát, ktorý si vypestuje veľmi veľa chudobných, je v konečnom dôsledku vystavený brutálnym nepokojom, zvýšenej kriminalite a podmienky na život sa zhoršia aj tým majetnejším. Hrozba, že príde odplata za to, že sa majetní nechcú podeliť s nemajetnými, je veľká. A to nemyslím, že treba rozdávať bezdomovcom almužny, ale treba spravodlivo platiť za odvedenú prácu atď. - teda zvýšiť MORÁLKU, a to všade.
| 1/1 |
